شما اینجا هستید
اخبار » تبلیغ شرکت های دخانیات متناسب با تمایلات زنانه

یک کارشناس حوزه دخانیات گفت:‌ از حدود یک قرن پیش زمانی که شرکت‌های دخانیات زنان را تبلیغات فریبنده هدف قرار دارند تعداد زنان سیگاری افزایش یافت. وی ادامه داد: شرکت‌های دخانی تلاش کردند تا از طریق تبلیغاتی که مدل‌های جذاب و مورد پسند زنان را نشان می‌داد پیام‌های تبلیغاتی خود را با تمایلات زنانه و دخترانه متناسب کنند.
مهناز ابراهیمی گفت: این شرکت‌ها با پیام انتخاب خود را پیدا کنید و با نشان دادن زنانی از زمینه‌های قومی و نژادی مختلف زنان و دختران را هدف گرفتند این پیام نشان می‌داد که سیگار کشیدن با آزادی و قدرت زنان ارتباط دارد.
وی افزود:‌ترفند دیگر این شرکت‌ها شامل پیشنهاد تخفیف غذا یا اجناس خانگی،‌هدیه دادن یا دفترچه تلفن یا لباس با خرید سیگار بود.
ابراهیمی ادامه داد:‌در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۰۰ میلیون زن در سراسر جهان سیگار مصرف می‌کردند که نیمی از آنها در کشورهای با درآمد بالا و نیمی دیگر در کشورهای با درآمد پایین بودند.
وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۰ در کشور ما نیز ۹ دهم درصد دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله و کمتر از یک درصد زنان ۱۵ تا ۶۴ ساله به صورت روزانه سیگار مصرف می‌کرده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران | Iranian Anti Tobacco Association | IATA | جمعیت پیشگیری و کنترل مصرف دخانیات