شما اینجا هستید
اخبار » استعمال سیگار مرگ بیش از ۲۰۰ هزار زن در آمریکا را به همراه داشته

به گزارش واحد پژوهش جمعیت، در سال ۲۰۱۳، در آمریکا ۳/۱۵ درصد از زنان دربرابر ۵/۲۰ درصد از مردان سیگار مصرف می‌کنند. امروزه نرخ شکاف مصرف سیگار بین زن و مرد کمتر شده است و این در حالی است که زنان سهم بیشتری در بیماری‌های مربوط به سیگار دارند.

واقعیت‌های کلیدی سیگار در بین زنان:

  • میزان مصرف سیگار برای زنان تعدادی از گروه‌های قومی/ نژادی نسبت به نژادها و قومیت‌های دیگر بیشتر است. برای مثال، در سال ۲۰۱۳ میزان مصرف سیگار برای ملیت‌های آمریکایی، هندی و آلاسکایی ۲۲ درصد بود، درحالی که برای زنان سفیدپوست ۸/۱۷ درصد و برای زنان اسپانیایی فقط ۷ درصد بود.
  • سیگار مسئول ۸۰ درصد از مرگ زنان به‌دلیل سرطان ریه در آمریکا است. در سال ۲۰۱۳، به‌طور تقریبی ۵۴۲/۷۰ از زنان به علت سرطان و برونشیت می‌میرند.
  • در سال ۱۹۸۷، سرطان ریه از سرطان سینه پیشی گرفت. سرطان یکی از دلایل عمده مرگ در میان زنان است.
  • از سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۱۰ خطر سرطان ریه برای زنان ده‌برابر شده است که این مساله تا اندازه‌ای ناشی از فریب‌کاری شرکت‌های دخانیات (در تولید سیگارهای اسلیم و لایت) است.
  • زنان سیگاری ۲۲ برابر بیشتر از زنانی که هرگز سیگار نکشیده‌اند احتمال دارد که دچار بیماری انسداد مزمن ریوی، که شامل امفیزم و برونشیت مزمن است، شوند.
  • بیماری انسداد ریه در زنان سیگاری ممکن است در سنین پایین‌تر و به شکل شدیدتری گسترش پیدا ‌کند.
  • همچنین برای زنان سیگاری خطر سرطان‌های زبان، نای، گلو، حنجره، مری، لوزالمعده، کلیه، مثانه و گردنِ رحم افزایش پیدا می‌کند. همچنین خطر انسداد شریان قلب دوبرابر می‌شود.
  • زنان یائسه‌ای که سیگار می‌کشند، پوکی استخوان بیشتری از زنان غیرسیگاری دارند. خطر شکستگی لگن زنان سیگاری نسبت به زنان غیرسیگاری بیشتر است. سیگار همچنین سبب چروکِ پوست می‌شود که پی‌آمد آن برای زنان سیگاری پیری زودرس و جذابیت کمتر است.
  • زنان به صورت گسترده‌ای هدف بازارهای دخانیات با موضوع‌هایی در ارتباط با مطلوبیت اجتماعی، استقلال، کنترل وزن و رساندن پیام‌های سیگار هستند که این پیام از طریق تبلیغ مدل‌های ورزشی، لاغر و جذاب به آن‌ها منتقل می‌شود.
  • دختران نوجوان اغلب برای جلوگیری از افزایش وزن و تعریف هویت‌شان به‌عنوان یک دختر مستقل و مسحورکننده شروع به سیگار کشیدن می‌کنند که انعکاسی است از تصویر القاشدۀ توسط تبلیغات دخانیات. تبلیغات سیگار، این محصول را به گونه‌ای معرفی می‌کنند که گویی باعث کاهش اشتها و لاغری می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران | Iranian Anti Tobacco Association | IATA | جمعیت پیشگیری و کنترل مصرف دخانیات