آموزشاخبارسفیران سلامت

آموزش خود مراقبتی در برابر بیماری کووید-۱۹ به بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنان ورامین

سفیران طرح پاد، سفیران سلامت، در برابر کرونا

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در شهرستان ورامین به دانش‌آموزان خانواده‌های در معرض آسیب، آموزش خود مراقبتی در مقابل ویروس کرونا را شروع کرد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» این موسسه با همکاری شبکه‌های جهانی توسعه ملل متحد (UNDP) طرح تاب آوری و خود مراقبتی در برابر بیماری کووید-۱۹ در دانش‌آموزان آسیب‌پذیر شهرستان ورامین را اجرایی کرد.

این طرح با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان ورامین، هم‌راستا با طرح پاد، در روستاها و مناطق شهری شهرستان مذکور، برای تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان، با اولویت خانواده‌های بی‌بضاعت، خانواده‌های زندانیان و اتباع به اجرا درآمد.

آموزش خود مراقبتی ۱۰ هزار ۲۰۰ نفر در مقابل بیماری کووید-۱۹

طرح تاب آوری در مقابل کووید-۱۹ در مرحله اول طی ۲۲۰ جلسه آموزش حضوری در کلاس‌های ۱۰ نفره با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، برای ۲۲۰۰ دانش‌آموز با عنوان سفیران سلامت اجرا می‌شود و در مرحله دوم دانش آموزان با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند با استفاده از بروشورها و کلیپ‌های آموزشی تهیه‌شده، به ۸۰۰۰ نفر از خانواده‌های خود آموزش‌های لازم را انتقال می‌دهند،

شایان‌ذکر است این آموزش‌ها همراه با اهدای پکیج‌های تغذیه و اقلام بهداشتی رایگان ازجمله: ماسک و محلول ضدعفونی خواهد بود. همچنین مشاوره و پیگیری توسط کارشناسان مربوطه در تمام مدت آموزش تا پایان پروژه، برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها انجام خواهد شد.

طرح پاد بیش از ۵ سال است که در این شهرستان در حال اجراست و این موسسه در تلاش است، با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، از بستر آماده و کارشناسان طرح پاد؛ برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کند و پیشگیری از ابتلا به کرونا را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.

در حال حاضر مراحل اولیه این طرح ازجمله ثبت‌نام دانش‌آموزان، هماهنگی‌ها، تأمین بودجه و مواد آموزشی انجام و کارگاه‌های آموزشی توسط تسهیلگران و مشاوران در چند گروه جداگانه شروع شده و تاکنون ۱۰ کارگاه آموزشی در مناطق روستایی این شهرستان برگزار گردیده است.

پیش‌بینی می‌شود این کارگاه‌ها تا اواسط مردادماه به پایان برسد اما مشاوران برای رفع مشکلات احتمالی همچنان تا انتهای پروژه با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در ارتباط خواهند بود.

روابط عمومی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟