اخباراخبار جمعیتمرکز تحقیقاتویژه

ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی در مکزیک

در تاریخ ۳۱ می سال ۲۰۲۲، رئیس جمهور مکزیک فرمانی را امضا کرد و بر اساس آن بازاریابی و مصرف سیگارهای الکترونیکی و استعمال دخانیات در مراکز تاریخی مکزیکو سیتی ممنوع اعلام شد. پیش از آن، در سال ۲۰۲۰، رئیس جمهور این کشور با صدور فرمانی، واردات و صادرات سیگارهای الکترونیکی و محصولات دخانی را ممنوع اعلام کرده بود تا از جوانان در برابر اعتیاد به نیکوتین محافظت کند. بدین ترتیب مکزیک به ۳۱ کشور دیگر در جهان پیوست که فروش محصولات ویپینگ را ممنوع کرده‌اند.

به گزارش مرکز تحقیقات کنترل دخانیات و به نقل از تباکو کنترل، معاون وزیر بهداشت مکزیک، ارتباطات پیرامون محصولات جدید دخانی را، تبلیغات صنعت دخانیات توصیف می‌کند. دولت تنوع طعم‌دهنده‌های موجود و بازاریابی محصولات دخانی غیرتدخینی را که نوجوانان را هدف قرار می‌دهد محکوم می‌نماید. نزدیک به ۱۷ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال در مکزیک، به طور منظم مصرف‌کننده دخانیات هستند (یک نفر از هر ۴ مرد و یک نفر از هر ۱۳ زن). بیماری‌های مرتبط با دخانیات ۱۰ درصد از کل مرگ و میرها در این کشور را تشکیل می‌دهد و تقریباً ۵۱۵۰۰ مکزیکی سالانه بر اثر بیماری‌های مرتبط با دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

در دسامبر سال ۲۰۲۱، سنای مکزیک به اتفاق آرا اصلاحیه‌های کنترل دخانیات را تصویب کرد که ممنوعیت کامل تبلیغات و حمایت از محصولات دخانی را شامل می‌شود. اصلاحات جدید استعمال دخانیات، سیگارهای الکترونیکی را در تمام فضاهای عمومی ممنوع می‌کند. قانون کنترل دخانیات در مکزیک که در سال ۲۰۰۴ به تصویب رسید، در راستای اهداف کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات بوده‌است.

ترجمه مرکز تحقیقات کنترل دخانیات

/ممنوعیت-فروش-سیگارهای-الکترونیکی-در-م/http://tcrc.iata.org.ir/1094

ترجمه ای از :

http://www.generationsanstabac.org

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟