اخباراخبار جمعیتویژه

نوجوانان در معرض خطر دام دخانیات

مدیرکل مشاوره بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان هشدار داد:

مدیرکل مشاوره بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان گفت: هنگامی که به جای دسترسی به کتاب ارزان، دسترسی به مواد مخدر و دخانیات برای نوجوانان بیشتر باشد، زمینه بروز آسیب های اجتماعی بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»، دکتر ولی الله باقریان – مدیرکل مشاوره بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان در همایش دانشگاه بدون دخانیات اظهار کرد: مصرف دخانیات و گرایش به اعتیاد از ذهن آغاز می شود و مادامی که نسبت به آگاهی افراد جامعه اقدامی نشود نمی توان از گرایش آن ها به سمت دخانیات و اعتیاد جلوگیری کرد.

وی بیان کرد:دانشگاه فرهنگیان از جهاتی از طرفین بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در یک بازه زمانی چهار ساله دانشجو معلم را تربیت می کند ، پرورش داده و در نهایت به سمت مدارس هدایت می کند تا آموخته های خود را به دانش آموزان منتقل سازند؛ هر آنچه که ذهن دانش آموز برای نه گفتن ، اموختن، خود کنترلی و خویشتن داری نیاز داشته باشد ، از این طریق صورت می پذیرد.

مدیرکل مشاوره بهداشت و سلامت دانشگاه فرهنگیان  گفت: در وزارت آموزش و پرورش باید بحث پیشگیری را در استفاده از مواد مخدر و مصرف دخانیات جدی  در نظر بگیریم به طوری که انجمن اولیاء و مربیان به عنوان یک معاونت در وزارت آموزش و پرورش می توانند نقش برجسته ای را در این زمینه ایفا کنند اما این نقش آن طور که باید این نقش برجسته نیست  و مادامی که دانش آموز و دانشجو مهارت نه گفتن را نداشته باشد در برابر آسیب های جامعه نمی تواند خویشتن داری را داشته باشد.

وی افزود: این توانایی و سلامت روان از طریق توانمند ‌کردن خانواده ها از طریق انجمن اولیا و مربیان ، توانمند سازی معلمان و مربیان در دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش بدست می آید. هنگامی که به جای دسترسی به کتاب ارزان، دسترسی به مواد مخدر و دخانیات برای نوجوانان بیشتر باشد، زمینه بروز آسیب های اجتماعی بیشتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟