اخباراخبار جمعیتمرکز تحقیقاتمقالاتویژه

پرتغال در تلاش برای ایجاد نسلی بدون دخانیات

دولت پرتغال در لایحه جدیدی که به دنبال تصویب آن است، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ فروش سیگار از طریق دستگاه‌های خودپرداز را در نزدیکی مدارس ممنوع کند. همچنین از سال ۲۰۲۳، استعمال دخانیات در مناطق نزدیک ساختمان‌های عمومی مدارس، زمین‌های ورزشی، استخرها و بیمارستان‌ها ممنوع اعلام شده‌است.

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»،دولت پرتغال به دنبال ممنوعیت استعمال دخانیات در رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های مشابه، در داخل و خارج از خانه و همچنین تراس‌ها یا پاسیوهای پوشیده شده و محصور شده توسط دیوارها یا انواع دیگر سازه‌ها و نزدیک در و پنجره این موسسات است. این لایحه ایجاد مناطق سرپوشیده جهت استعمال دخانیات در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن، ایستگاه‌های اتوبوس مسافربری و بنادر دریایی و رودخانه‌ای را ممنوع اعلام می‌نماید. این لایحه ممنوعیت فروش دخانیات در تمام مکان‌هایی که سیگار در آن ممنوع است را، گسترش می‌دهد که این تغییرات از ژانویه ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد.

از اکتبر ۲۰۲۳، فروش محصولات دخانی که دارای بو و طعم خاصی هستند، ممنوع خواهد بود. بسته‌های محصولات دخانی باید حاوی هشدارهای بهداشتی ترکیبی از متن و تصویر باشد. همچنین استفاده از این اقلام در خارج از منزل در مکان‌های قابل دسترس برای عموم یا برای استفاده جمعی غیرقانونی خواهد بود، جایی که سیگار کشیدن نیز ممنوع است.

از زمان تصویب کنوانسیون چارچوب سازمان جهانی بهداشت در مورد کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۵، دولت پرتغال، تلاش‌هایی را برای تقویت سیاست‌های کنترل دخانیات انجام داده است. لایحه جدید برای دستیابی به کاهش قابل توجه و پایدار در مصرف دخانیات ناکافی است. این سیاست گام‌های کوچکی است که با هدف دولت به منظور دستیابی به نسلی بدون دخانیات سازگار است، اما نیاز به تلاش‌های بیشتری دارد.

ترجمه: فاطمه عظیم‌بیگ، مرکز تحقیقات کنترل دخانیات

این مطلب ترجمه‌ای است از:

www.generationsanstabac.org

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟