اخباراخبار استان ها و نمایندگاناخبار جمعیتویژه

اجرای طرح «شهر بدون دخانیات» در مشهد

 

در دیدار حجت‌الاسلام و­المسلین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با حجت‌الاسلام والمسلمین معین شیرازی رئیس هیئت‌مدیره «جمعیت»، حجت‌الاسلام والمسلین مرسلی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره «جمعیت»، محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت» و علی عطا طاهری مدیر اجرایی «جمعیت» در ۲۶ دی‌ماه در تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، به اجرای طرح «شهر بدون دخانیات» در مشهد تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این دیدار حجت‌الاسلام مروی نیز ضمن اظهار خوشنودی از اجرای طرح «شهر بدون دخانیات» در شهر مقدس قم گفت: اجرای طرح‌هایی از این دست که در راستای سلامتی مردم و گسترش فرهنگ مبارزه با دخانیات است همیشه موردتوجه ما بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: استعمال دخانیات در صحن مقدس حرم امام رضا (ع) مدت زیادی است که ممنوع است. خوشبختانه این ممنوعیت از گذشته تاکنون اجراشده و زائران نیز همکاری‌های لازم را در این خصوص دارند؛ بنابراین من معتقد هستم که این شهر مقدس آمادگی و ظرفیت لازم را جهت اجرای این طرح دارد. به هر حال ما آمادگی خود را در راستای حمایت از اجرای آن اعلام کرده و جهت هماهنگی‌های لازم در این زمینه آقای رضوی کیا را معرفی می‌کنیم.

در ادامه این دیدار دبیر کل «جمعیت» با اشاره به این موضوع که این سازمان مردم نهاد درصدد راه‌اندازی نمایندگی خود در مشهد جهت اجرای طرح «شهر بدون دخانیات» و انجام فعالیت‌هایی در راستای مبارزه با مصرف دخانیات در این شهر است، تأکید کرد: در زمان تولیت فقید آستان قدس رضوی، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، اقدام مؤثری در بخش مبارزه با استعمال دخانیات در صحن‌های متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد. خوشبختانه این حرکت تاکنون ادامه داشته و هنوز استعمال دخانیات در این اماکن متبرکه ممنوع است.

محمدرضا مسجدی در ادامه خواستار حمایت حجت‌الاسلام مروی در راستای اجرای طرح مذکور در این شهر مذهبی شد و افزود: سازمان جهانی بهداشت دو شهر مکه و مدینه را به عنوان دو شهر مذهبی بدون دخانیات در دنیا اعلام کرده است. در این راستا نشست‌هایی با مدیران حوزه علمیه قم برگزار شد و علما از این موضوع استقبال کردند؛ بنابراین تحقق این طرح در شهر مذهبی قم آغازشده است. ازآنجایی‌که در مشهد نیز زمینه برای تبدیل آن به شهر بدون دخانیات فراهم‌شده، لذا این سازمان مردم نهاد از امروز با انتخاب اعضای شورای برنامه‌ریزی و همکاری، انتخاب کمیته اجرایی، نمایندگی خود را در مشهد راه‌اندازی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟