اخباراخبار جمعیت

ده هزار نفر سیگاری در شهرستان بیجار

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار: طبق آمار غیر رسمی بیش از ۱۰ هزار نفر سیگاری در شهرستان بیجار وجود دارد .

طبق گزارش ایسنا، منطقه کردستان، ماموستا محمدیان در خطبه های نماز جمعه ۳۱ خرداد شهر بیجار ، با اشاره به اینکه ۲ عامل برای افزایش اعتیاد به مواد مخدر در جامعه وجود دارد گفت: یکی از این عوامل بیماری های روانی، بیکاری، شکست عشقی و عاطفی است .
ایشان، روابط ناصحیح، تبعیض، درگیری و عدم مدیریت اوقات فراغت در خانواده ها را از دیگر عوامل گرایش به مواد مخدر و دخانیات دانستند.

وی افزود مصرف دارو های مسکن، آرامبخش، چاقی، لاغری و … دارای درصد کمی مواد مخدر هستند که نوعی اعتیاد به دنبال دارند که این را دومین عامل اعتیاد عنوان کردند.
ماموستا لقمان محمدیان با اعلام اینکه ایران موفق به ۳۲ درصد مبارزه با کاشت، برداشت، توزیع و مصرف مواد مخدر شده است، تصریح کرد: این آمار در سطح جهان به ۲۴ درصد می رسد که نشان از موفقیت ایران در این باره را دارد .
ایشان افزودند، طبق آمار غیر رسمی بیش از ۷ میلیون نفر و آمار رسمی بیش از ۳ میلیون نفر مصرف کننده مواد مخدر در ایران وجود دارد که ۲۱ درصد تحصیلات لیسانس به بالا، ۲۳ درصد کارگر و متاسفانه ۲۷ درصد افراد دید خوشبینانه ای به مواد مخدر دارند،
وی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۳ درصد مصرف کنندگان زنان هستند، خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیون نفر سیگاری در ایران وجود دارد که روزانه ۱۰ میلیارد تومان سیگار مصرف می کنند که سالانه ۶۴ هزار میلیارد تومان خسارت وارد می کنند .
ایشان با نگرانی از صدور آسان مجوز برای قلیان سراها تاکید کردند: صدور مجور قلیان سرا هیچ مفهومی در کشور اسلامی ندارد.
ماموستا محمدی در پایان با اشاره به تعداد۱۰ هزار نفر سیگاری در شهرستان بیجار تصریح کرد: اگر هر فرد سیگاری هزار تومان  در روز هزینه کند، روزانه ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان سیگار مصرف می شود .

منبع
خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟