اخبارویژه

خودسازی، پیش‌شرط جامعه آگاه و پویا

دیدار جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در خصوص همکاری‌ دوجانبه جهت فعالیت‌های هر چه بهتر در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات و حفظ نظام خانواده با حضور مدیران «جمعیت» و مسئولان امور دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران ۲۷ آبان در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در شهر قم انجام شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این جلسه کارشناس شناسایی و ساماندهی دانش‌آموختگان حوزه‌ علمیه خواهران گفت: همایش مدیران کانون دانش‌آموختگان با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از مدیران این کانون، با رویکرد برخورد با آسیب‌های اجتماعی در آذرماه برگزار خواهد شد.

آقای سلطانی در ادامه افزود: از ظرفیت این همایش می‌توان برای اطلاع‌رسانی به طلاب و نیز انتشار در جامعه به بهترین شکل استفاده کرد.

وی ادامه داد: حوزه آماده همکاری در خصوص مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با دخانیات با همکاری «جمعیت» است. همچنین از ظرفیت بانک اطلاعاتی مرکز کنترل تحقیقات دخانیات می‌توان به نحو مطلوبی در این خصوص بهره جست؛ بنابراین فراخوان این بانک در فضای مجازی حوزه منتشر خواهد شد.

سلطانی تأکید کرد: مدارس حوزه ظرفیت مناسبی جهت انتشار مطالب «جمعیت» و ماهنامه کارت قرمز این سازمان مردم نهاد است، که می‌توان از این تریبون به نحو احسن جهت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با استعمال دخانیات بهره‌مند شد.

مسئول ارتباط با حوزه‌های علمیه در این دیدار نیز تأکید کرد: موضوع استعمال دخانیات در بین زنان متأسفانه همه‌گیر شده است. صنعت دخانیات نیز برای جذب آنان از همه توان و تبلیغات خود استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام رباطیان با اشاره به انواع مضرات استعمال دخانیات در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره تأکید کرد: با توجه به نقش پراهمیت زنان به عنوان مادر و نقش تربیتی که آنها در قبال فرزندانشان بر عهده دارند باید به پیشگیری از مضرات سلامت، اجتماعی و فرهنگی در خصوص دخانیات در این قشر بیش از سایرین توجه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟