اخباراخبار استان ها و نمایندگاناخبار جمعیتواحد پادویژه

کارگاه توجیهی مدیران منتخب اجرای طرح پاد در مدارس شهر تهران برگزار شد

روز سه‌شنبه نهم آبان ماه سال جاری کارگاه توجیهی مدیران منتخب اجرای طرح پاد (پیشگیری استعمال دخانیات) در مدارس شهر تهران با حضور دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت، دکتر شریف ترکمن نژاد مشاور علمی جمعیت، حمیدرضا شاهسون دبیر شورای طرح پاد، الهام معاف مدیر اجرایی طرح پاد در شهر ورامین، عباس کیوانلو مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، مدیران سازمان دانش‌آموزی و مدیران مدارس متوسطه اول مناطق منتخب، در محل سالن جلسات جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در نشست امروز دبیر کل جمعیت بابیان اینکه پاد، طرحی ملی به‌منظور حرکت موثر به سمت آموزش پیشگیری از مصرف دخانیات است. اظهار کرد: این طرح در فاز نخست در مدرسه، سپس در محله و شهر اجرا می‌شود.

مسجدی با اشاره به این‌که دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است، هشدار داد: امروزه متأسفانه بیشترین میزان مصرف دخانیات در بین نوجوانان و جوانان مشاهده می‌شود. مسئولین مناطق و مدیران مدارس باید نسبت به اجرای طرح پاد در مدارس دغدغه مند باشند.

وی افزود: اجرای طرح پاد با همیاری مربیان، کادر مدارس و والدین دانش آموزان با ارائه آموزش‌هایی پیشگیرانه و ایجاد محیطی مناسب سعی در پیشبرد اهداف خود در زمینه پیشگیری دارد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران بابیان اینکه مدرسه همانند خانواده به‌عنوان مهم‌ترین عامل در دوران رشد از نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار است، بیان کرد: مدرسه تنها محل یادگیری، خواندن و نوشتن نیست، بلکه محل آموزش فرهنگ صحیح، ارتقاء سطح آگاهی مهارت‌های اجتماعی و نیز آموزش صحیح استفاده از پدیده‌های نوین ارتباطی و انطباق‌پذیری اجتماعی فرد است که می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر بکاهد؛ بنابراین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خانواده و مدرسه می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشند.

کیوانلو با اشاره به نقش موثر طرح پاد در آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مضرات استعمال مواد دخانی، اظهار کرد: اگر بتوانیم با کمک جمعیت پیشگیری از استعمال دخانیات، آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از دخانیات به دانش آموزان ارائه دهیم میزان آگاهی بخشی به قشر آینده‌ساز، افزایش پیدا می‌کند.

مشاور علمی جمعیت در این کارگاه به مبانی نظری طرح پاد اشاره و تأکید کرد: آموزش‌ها باید فراگیر باشد تا در دانش آموزان با تأثیرگذاری همراه شود.

در ادامه برگزاری این کارگاه، دبیر شورای پاد به توضیحات لازم در خصوص اهمیت اجرای طرح پاد در مدارس شهر تهران پرداخت و گفت: اجرای این طرح در مدارس به آگاهی بخشی دانش آموزان، والدین، معلمین و مربیان نسبت به مضرات دخانیات کمک می‌کند.مدیر اجرایی طرح پاد، نیز به نکات لازم برای اجرای طرح توسط مربیان اشاره کرد.

گفتنی است؛ بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران، طرح پاد در مدارس منتخب تهران در مناطق ۴، ۹، ۱۲ و ۱۶، در ۸ مدرسه (۴ مدرسه دخترانه و ۴ مدرسه پسرانه) پایه هفتم اجرا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟