اخباراخبار استان ها و نمایندگاناخبار جمعیتویژه

مرکز مجازی ترک سیگار “آرمان رهش” راه اندازی شد

وابسته به جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

مرکز مجازی ترک سیگار “آرمان رهش” وابسته به جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران راه اندازی شد.

دکتر محمد علی گل مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در استان قم در تشریح کارکرد این وبسایت در گفتگو با واحد روابط عمومی«جمعیت» اظهار کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، حـدود ٧٠ درصـد از افـراد سیگاری در طول زندگی خویش حداقل یک بار اقدام به ترک سیگار می کنند. اما بسیاری از اقدام ها ناموفق بوده و فرد دوبـاره روی بـه مصرف سیگار می آورد. اگرچه اثرات زیان آور سیگار شناخته شده است اما ترک سیگار برای افراد سـیگاری بـسیار دشـوار به نظر برسد. لذا افراد برای ترک سیگار نیاز به کمک دارند.

وی افزود: از طرفی متاسفانه در کشور ما مراکز جامعی که خدمات ترک سیگار را به صورت علمی ارائه دهد تقریباً در دسترس مردم وجود ندارد. افراد مصرف کننده سیگار نیز به دلیل نبود دسترسی و تسهیلات لازم برای ترک سیگار رغبت چندانی به ترک نشان نمی دهند. از طرف دیگر با توجه به بالا بودن هزینه مشاوره های حضوری و ضرورت صرف وقت، بسیاری از افراد ترک سیگار را به تعویق می اندازند. لذا با توجه به ضرورت دسترسی  متقاضیان به مشاوره و راهنمایی ترک سیگار و اثر بخشی مشاوره مجازی برای بسیاری از متقاضیان،مرکز مجازی ترک سیگار آرمان رهش راه اندازی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، هدف از ایجاد این مرکز را تسهیل فرایند ترک سیگار برای کسانی که از سیگار خسته شده اند و به دنیال راهی برای رهایی از این بلای خانمان سوز هستند، عنوان کرد و گفت: متقاضیان محترم ترک سیگار در قم و سراسر ایران می توانند عدد ۱ را به شماره ۰۹۹۰۵۵۱۴۹۷۷ ارسال کنند و یا با همین شماره تماس حاصل نمایند، مشاوران مجرب این مرکز در اولین فرصت برای مشاوره تلفنی رایگان تماس گرفته و افراد را برای ترک سیگار راهنمایی می کنند.

 

پیوندهای مفید:

https://armanrahesh.ir/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟