اخباراخبار جمعیتاخبار زنان و دخانیات

حمایت از صنایع‌دستی جهت اشتغالزایی زنان سیستان و بلوچستان

 

مدیر واحد زنان «جمعیت» در نشست‌های هم‌اندیشی اعضای شبکه ملی ارتباطی سازمان‌های غیردولتی زنان با اشاره به روحیه سخت‌کوشی و پشتکار زنان در استان سیستان و بلوچستان و کرمان تأکید کرد: هنر صنایع‌دستی زنان این مناطق از بارزترین هنرهای ایران است. شایسته است که سازمان‌های دولتی و غیردولتی در زمینه اشتغالزایی و کسب درآمد زنان این دو استان فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، این نشست ۶ تا ۹ بهمن در ساختمان مرکزی دانشگاه زاهدان با حضور زهرا صدر مدیر واحد زنان «جمعیت»، عضو شبکه ملی ارتباطی زنان، دکتر برنایی مدیرکل امور بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان، دکتر حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استان کرمان و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده برگزار شد.

زهرا صدر همچنین با اشاره به مضرات دخانیات و وضعیت استعمال آن در کشور، در ادامه افزود: این سازمان مردم نهاد، به عنوان مرکزی که در حوزه مبارزه و کنترل دخانیات در کشور سابقه‌ای بیش از سه دهه را دارد، در خصوص آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های آموزشی مانند، برگزاری کلاس‌های آموزشی ضد دخانی در همه بخش‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به شیوع بسیاری از بیماری‌های مرتبط با استعمال دخانیات ادامه داد: یکی از عوامل خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها مصرف دخانیات است. همچنین مصرف انواع کالاهای دخانی بر روی ابتلا یا تشدید بسیاری از بیماری ها ازجمله بیماری‌های غیر واگیر نیز تأثیرگذار است؛ که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود.

برنایی مدیرکل امور بانوان در این نشست،طی ارائه گزارش آماری از وضعیت زنان در استان گفت، استان سیستان و بلوچستان از لحاظ تراکم جمعیتی کمترین تراکم جمعیت در کشور را دارد با این وجود کمبود زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی این استان را با مشکل مواجه کرده است.

برنایی در ادامه، با توجه به طول مرز مشترک میان این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان و وجود پدیده مهاجرت و قاچاق مواد مخدر، بر ارائه آموزش‌های لازم در زمینه منع مصرف مواد مخدر و انجام حمایت‌های لازم بخصوص ایجاد اشتغال برای بازگشت به زندگی عادی بهبودیافتگان، تأکید کرد.

در ادامه دکتر نوابی نژاد رئیس شبکه ملی ارتباطی زنان با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای شبکه از اعلام آمادگی و تمرکز برنامه‌های آتی شبکه در حوزه‌های؛ اشتغال، آموزش، بهداشت و آسیب‌های اجتماعی خبر داد

لازم به ذکر است؛ در پایان از زهرا صدر مدیر واحد زنان «جمعیت» جهت همکاری در زمینه اجرای طرح بیمارستان بدون دخانیات بوعلی شهر زاهدان، فعالیت‌های آموزشی ضد دخانی در مدارس و سایر سمن‌ها دعوت به عمل آمد.

بعد از برگزاری این نشست‌ها همچنین مدیر واحد زنان «جمعیت» به درخواست خانم هاشمی کارشناس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، یک کارگاه آموزشی با موضوع «جوانان و نه به دخانیات» در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد شهر زاهدان برگزار کرد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

حمایت جمعیت از صنایع دستی سیستان
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟