اخباراخبار استان ها و نمایندگاناخبار جمعیتویژه

مسابقات ورزشی چایخانه‌ها برای مقابله با قلیان در آستارا

 

نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در آستارا از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات شطرنج چایخانه‌ها، به منظور کاهش گرایش جوانان به مصرف سیگار و قلیان خبر داد.

سید رضا میرنظری دراین‌باره گفت: مکاتبات و پیگیری‌های اداری برای برگزاری مسابقات شطرنج چایخانه‌های آستارا از سوی اداره‌های فرمانداری، ورزش و جوانان، اتاق اصناف، اتحادیه اغذیه‌فروشان و رستوران‌داران انجام‌شده و خانه شطرنج این شهرستان نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: این رقابت‌ها به مناسبت دهه فجر در خانه شطرنج برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون و به نفر سوم ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی از سوی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اهدا خواهد شد.

نماینده «جمعیت» در آستارا گفت: طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان و رستوران‌داران، چایخانه‌هایی که برندگان اول تا سوم این رقابت‌ها شوند، از حداقل ۲۰ درصد تخفیف عوارض سالانه برخوردار خواهند شد.

میرنظری گفت: ۸۷ چایخانه در آستارا فعال است و با وجود اینکه مجوز قلیانسرا صادر نمی‌شود چایخانه‌ها به مکانی برای استعمال قلیان تبدیل‌شده‌اند و هدف از مسابقات شطرنج، کاهش گرایش مردم بخصوص جوانان به قلیان است و در صورت همکاری مجدانه دستگاه‌های اداری مرتبط، این رقابت‌ها با تنوع رشته‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است و تلاش می‌کنیم با اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، جوانان مصرف‌کننده سیگار و قلیان را به فعالیت‌های ورزشی و کتابخوانی سوق دهیم.

سید رضا میر نظری ۶ سال قبل از سوی واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان به علت فعالیت‌هایی که در راستای کاهش مصرف دخانیات، موردتقدیر قرار گرفت و بعنوان نماینده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در آستارا انتخاب شد.

نمایندگی جمعیت در آستارا بیش از ۲۰۰ عضو افتخاری دارای کارت شناسایی دارد و با فعالیت‌های صورت گرفته قلیانسراهای متعددی از مقابل حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع)، دانشگاه، مدارس توحید و ۱۵ خرداد برچیده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟