اخبار

اخذ مالیات ۶۵ درصدی برای واردات سیگار

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست بررسی وضعیت مالیات بر دخانیات که ۷ مرداد در دفتر این معاونت در وزارت بهداشت برگزار شد، تصریح کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده بر سیگار‌های وارداتی ۶۵ درصد مالیات درنظر گرفته شده است. همچنین برای تولیدات داخلی سیگار با نشان بین المللی ۴۰ درصد مالیات و برای تولیدات داخلی سیگار نیز ۲۵ درصد مالیات نیز در نظر گرفته شده است.

کامل تقوی نژاد در ادامه افزود: برای واردات توتون خام ۱۰ درصد و برای واردات توتون فرآوری شده ۳۵ درصد مالیات در نظر گرفته شده است. بر اساس این قانون هر سال تا ۵ درصد مالیات اضافه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود:سقف مالیات بر تولیدات داخل تا ۶۰ درصد، سقف مالیات بر تولیدات داخل با نشان بین المللی تا ۹۵ درصد و سقف مالیات بر واردات سیگار تا ۱۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

تقوی نژاد افزود: اخیرا کمیته ای در زمینه دخانیات تشکیل شد تا موضوع مالیات بر سیگار مشخص شود. وزارت بهداشت تلاش دارد که میزان مصرف دخانیات در کشور کاهش پیدا کند و نمایندگان دیوان محاسبات به عنوان نهاد نظارتی و ابزار نظارتی مجلس در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی از نمایندگان‌ در تنظیم قوانین و اجرای قانون نقش دارند تا وظایف بخش صنعت در حوزه دخانیات در پرداخت مالیات ها مشخص شود. جلب نظر نمایندگان در تصویب قانون مبنی بر پرداخت مالیات ارزش بر افزوده اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بیان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در موضوع دخانیات ۵ سال به طور پایلوت اجرا و سپس این قانون در کمیسیون اقتصاد بررسی شده است و ۱۵ درصد مالیات از عمده فروشی سیگار وصول می شود . همچنین قانون مالیات مجدد به کمیسیون برگشت داده شد و لایحه مالیات آماده چاپ است. ظرف دو ماه آینده در مجلس نیز مطرح و به عنوان موضوع اولویت دار به وسیله رئیس مجلس مطرح شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟