اخباراخبار جمعیتویژه

تشکل‌ها پشتوانه اجتماعی نظام محسوب می‌شوند

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه سال جاری جلسه نمایندگان شبکه های موضوعی با حضور دکتر محمد عباسی رئیس سازمان  امور اجتماعی کشور و دکتر محسن ولیئی معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در این نشست گفت: حدود ۸۰ هزار تشکل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای، استانی و شهرستانی فعال هستند که ۱۰ هزار تشکل از وزارت کشور مجوز گرفته اند و حدود یک‌هزار تشکل در سطح ملی و کشوری هستند. همچنین ۷۳ سازمان مردم نهاد دارای نظام مشورتی هستند که عمدتا در حوزه سلامت، خیریه‌، حقوق بشر و محیط زیست فعالیت دارند.
معاون وزیر کشور در امور اجتماعی اضافه کرد: ۴۰ تشکل هم با موضوعات بین‌المللی و انجمن‌های دوستی بین ایران و سایر کشورها فعال هستند.

وی ضمن تبریک روز تشکل ها تاکید کرد که انجمن ها در همایش روز یکشنبه مورخ۲۲ مرداد ماه مشارکت فعال داشته باشندچرا که تشکل‌ها به نوعی پشتوانه اجتماعی نظام محسوب می‌شوند، .ولیئی حضور شبکه ها را برای هم افزایی و تبادل تجربیات بسیار مهم ارزیابی نمود.

در ادامه هریک از نمایندگان شبکه نظرات خود را بیان کردند که در این راستا علی عطا طاهری مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و سیاوش خدایی دبیر اجرایی شبکه نیز ضمن معرفی جمعیت و شبکه و فعالیت های انجام گرفته توسط شبکه خواستار اصلاح آیین نامه و اساسنامه شبکه شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟