اخبارویژه

هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه سراسر کشور

 

هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از دبیران  و حضور برخی از انجمن های مردمی موفق، در تاریخ  ۱۴ و ۱۵ آذرماه با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن معین شیرازی رئیس هیئت‌مدیره «جمعیت» و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه «جمعیت»، در اردوگاه نرجس خاتون قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این همایش که به منظور هم‌اندیشی و توان افزایی و همکاری سمن‌ها با کانون دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه برگزارشد، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران به عنوان یک سمن موفق معرفی شد. حجت‌الاسلام معین شیرازی در این همایش به تاریخچه دخانیات و معرفی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران پرداخت.

رئیس هیئت‌مدیره «جمعیت» ضمن معرفی واحدهای مختلف جمعیت و فعالیت‌های آنها گفت: کشورهای غربی با واردکردن دخانیات به کشور ما از ایران به عنوان یک مستعمره استفاده می‌کنند که باید در این زمینه مردم را آگاه کرد. وی افزود:  برخورداری از سلامت  جسمی، و در صورت بروز بیماری استفاده از دارو حق طبیعی انسان­هاست و این در حالی است که ما در زمینه دارو،  قطعات هواپیما و بسیاری کالاهای ضروری دیگر تحریم هستیم؛ اما دخانیات همچنان آزاد است و این همان استفاده مستعمراتی از کشور است.

وی گفت: سمن‌ها می‌توانند با فعالیت‌های خود نقش مهمی در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و در بسیاری از موارد به دولت و مردم کمک کنند. ایشان در ادامه به چند مورد از فعالیت‌های «جمعیت» ازجمله: تلاش برای لغو استفساریه خروج قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی، همکاری با سازمان جهانی بهداشت و همکاری با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم مذهب، فرامین مذهبی و نقش روحانیون در کاهش آسیب‌های استعمال دخانیات و سایر آسیب‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند روند فعالیت‌های این‌چنین را تسریع کرده و به هدف نزدیک تر کند.

هم اندیشی دبیران کانون های دانش آموختگان
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟