اخباراخبار جمعیتویژه

همایش «تاثیر مصرف دخانیات بر سلامت روان» برگزار شد

با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ؛

به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات در ۲ خرداد ۱۴۰۲ همایشی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهدای مکه تحت عنوان ” تاثیر مصرف دخانیات بر سلامت روان” با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و با حضور دکتر نصیر دهقان -عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی  ایران، فلوشیپ ترک دخانیات در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، دکتر نصیر دهقان در این همایش ابتدا صحبت‌های خود را با پرسش از دانشجویان تحت عنوان این موضوع که آیا وقتی سیگار و قلیان می‌کشیم باعث آرامش و رفع اضطراب می‌شود و می‌تواند در افسردگی تأثیر مثبت داشته باشد؟ آغاز کرد.

وی در این خصوص به صحبت‌های خود ادامه دادکه ما دخانیات را  استعمال سیگار و قلیان میدانیم و متاسفانه امروزه در کشور بحث سیگار و قلیان بسیار رایج شده است.

وی همچنین درادامه به خطر ابتلا به ۲۳ الی ۲۴ نوع سرطان از جمله سرطان دهان، مثانه، گلو، کلیه و…. ناشی از کشیدن سیگار و قلیان اشاره کرد.

نصیر دهقان افزود: تأثیر سیگار بر سلامت روان یک ارتباط اجتناب‌ناپذیر است و در میان‌مدت و بلندمدت نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه ممکن است مشکلات بسیاری در دستگاه تنفس و گوارش ما ایجاد کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟