اخبارویژه

خطرات زیست محیطی سیگار کشیدن

محققان هر سال شواهد بیشتری پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد سیگار و به طور کلی صنعت تنباکو به سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم آسیب های جبران‌ناپذیری به اکوسیستم‌ها وارد می‌کند و زمین را به سمت یک فاجعه جهانی سوق می‌دهد.

در این گزارش به چند واقعیت نگران کننده در مورد سیگار کشیدن و میزان آسیب های زیست محیطی و آلودگی ناشی از آن اشاره شده است.

خطرات-زیست-محیطی-سیگار-کشیدن

واقعیت ۱: سالانه ۶۰۰ میلیون درخت توسط صنعت تنباکو قطع می شود

به خاطر داشته باشید که به ازای هر ۱۵ بسته سیگار یک فرد سیگاری، یک درخت باید بمیرد. عنصر کلیدی در تولید سیگار تنباکو است و واقعیت این است که بیشتر آن در مناطق جنگلی بارانی کاشته می شود. بر این اساس، صنعت تنباکو به جنگل زدایی عمده در مناطقی که کاشته می شود، کمک کرده است.

 

حتی یک نشریه نشان داد که در یک ساعت، یک واحد تولید سیگار به حدود ۴ مایل کاغذ برای پیچاندن سیگار و بسته بندی سیگار نیاز دارد که به معنای نابودی یک درخت به ازای هر ۳۰۰ نخ سیگار است.بعلاوه، بسیاری از کشورهای تولیدکننده سیگار مجبورند چوب های زیادی را برای درست کردن آتش به منظور خشک کردن برگ های تنباکو ، بسوزانند.

 

واقعیت۲: صنعت دخانیات آمریکا در یک سال ۱۶ میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کند – تولید جهانی تنباکو این میزان را چهار برابر می کند. برای مقایسه، یک خودرو ۴ میلیون برابر کمتر دی اکسید کربن تولید می کند. تعطیلی صنعت دخانیات معادل خروج ۱۶ میلیون خودرو از خیابان ها در هر سال است.

واقعیت ۳: تولیدکنندگان تنباکو در هر ساعت از ۴ مایل کاغذ برای پیچاندن سیگار و بسته بندی آن و سایر محصولات استفاده می کنند – این موضوع کل صنعت تنباکو  را به یک عامل قابل توجه جنگل زدایی تبدیل می کند.

واقعیت ۴. سالانه ۴.۵ تریلیون ته سیگار دفع می شود

یک تخمین خوشبینانه می تواند این باشد که نیمی از ته سیگارهای دور انداخته شده به محل های دفن زباله حمل می شوند و نیمی دیگر به خاک، دریاچه ها، اقیانوس ها و جنگل ها راه می یابند. ته سیگار از نظر تئوری زیست تخریب پذیر هستند (از استات سلولز ساخته شده اند) اما تنها در شرایط ایده آل تنها کمتر از ۲ سال طول می کشد تا کاملاً از بین بروند.

https://life.irna.ir/news/خطرات-زیست-محیطی-سیگار-کشیدن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟