اخبارویژه

کارگاه تربیت مربی «نسل بدون دخانیات»

با همکاری مشترک معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و «جمعیت» برگزار شد

«نسل بدون دخانیات» طرح مشترک معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران» با تمرکز بر شبکه بهداشت و درمان و داوطلبان بهداشتی است که در قالب کارگاه دوروزه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یکم و دوم اسفندماه در محل مرکز جامع سلامت حاج مبارکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، این کارگاه‌ها با هدف تربیت سفیر مبارزه با دخانیات از داوطلبان بهداشتی برگزارشده است. در روز نخست کارگاه دکتر محمدرضا سهرابی معاون امور بهداشتی دانشگاه در خصوص افتتاح برنامه و نقش نیروهای داوطلب در پیشگیری و کنترل دخانیات و دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات در خصوص اهمیت پیشگیری از دخانیات سخنرانی کردند. سپس دکتر شریف ترکمن نژاد دبیر علمی جمعیت در ارتباط با اپیدمیولوژی مصرف دخانیات در ایران و جهان تفکر سیستمی در کنترل دخانیات و معرفی انواع دخانیات سنتی و مدرن توضیحاتی را بیان کرد. بنی اردلان کارشناس برنامه دخانیات گروه سلامت محیط در ارتباط با قانون جامع کنترل دخانیات، دکتر اباذر اشتری مشاور پژوهشی مرکز تحقیقات کنترل دخانیات در خصوص جامعه‌شناسی دخانیات در ایران، دکتر قنبری مسئول HSR دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با بهره‌گیری از مدل اعتقاد بهداشتی در پیشگیری از دخانیات توضیحاتی را بیان کردند.

دکتر غفار زاده رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اصول تسهیلگری به ارائه توضیحاتی  همراه با تمرین عملی پرداخت و الهه سادات سجادیان کارشناس ارشد آموزش و ارتقای سلامت نیز به موضوعاتی در این حوزه اشاره کرد. دکتر ترکمن نژاد دبیر علمی جمعیت شاخص‌های ارزشیابی برنامه نسل بدون دخانیات را تشریح کرد.در روز دوم کارگاه، کارگروهی برای داوطلبان با حضور تسهیلگران  دکتر ترکمن نژاد، دکتر متین خواه ، دکتر غفار زاده و خانم متین راد برگزار  و درپایان نیز گواهی نامه پیان دوره آموزشی توسط تسهلیگران به داوطلبان بهداشتی اعطا شد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟