اخباراخبار جمعیتویژه

 حمایت امام جمعه موقت تهران از طرح «پاد»

 

بحث و تبادل‌نظر در خصوص آمار نگران‌کننده استعمال دخانیات در کشور و نیز حمایت از برنامه‌های بازدارنده در این خصوص ازجمله نکات مطرح‌شده در جلسه «جمعیت» با حجت‌الاسلام­ و­المسلمین سید محمدحسن ابوترابی­ فرد امام جمعه موقت تهران ۴ دی ماه در دفتر امام جمعه موقت تهران بود.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این جلسه که با حضور محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت»، علی عطا طاهری مدیر اجرایی «جمعیت»، حجت‌الاسلام­ والمسلمین رباطیان برگزار شد، حجت‌الاسلام ابوترابی­ فرد ضمن حمایت از طرح «پاد»(پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس) که در حال حاضر در مدارس شهرستان ورامین در حال اجرا است، در ادامه گفت: این طرح از اهمیت بالایی برای کاهش استعمال دخانیات بخصوص در بین دانش آموزان برخوردار است. لذا با جذب همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تلاش می‌کنیم این طرح در تهران در فاز اول و در کل کشور در فاز بعدی اجرا شود.

در ادامه نیز دبیر کل «جمعیت» افزود: طرح «پاد» که برای پیشگیری از استعمال دخانیات در بین دانش آموزان در مدارس سراسری ورامین به صورت پایلوت در حال اجرا است توانسته تاکنون بیش از ۶ هزار نفر را به عنوان پادیار تربیت کند. در حال حاضر در حال اجرای فاز محله و گسترش آن در کل این شهرستان هستیم.

مسجدی در ادامه افزود: در صورت حمایت از این طرح می‌توانیم در آینده شاهد کاهش چشمگیر استعمال دخانیات در بین جوانان باشیم.

وی با اشاره به تجربه موفق سایر کشورها در اخذ مالیات بر دخانیات گفت: متأسفانه کمترین مقدار مالیات بر دخانیات در دنیا متعلق به ایران است، این در حالی است که مصرف‌کنندگان سیگار را گران‌تر از قیمت درج‌شده روی پاکت خریداری می‌کنند. فرمول اخذ مالیات بر دخانیات در کشور ناکارآمد است و سود آن به جیب مافیای سیگار و شرکت‌های خارجی تولید دخانیات رهسپار است، درحالی‌که از این سود چیزی عاید دولت نمی‌شود. لذا اگر مالیات بر دخانیات به صورت منطقی اخذ شود می‌تواند سالانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟