اخباراخبار جمعیتویژه

همکاری مرکز تحقیقات کنترل دخانیات «جمعیت» و مراکز پژوهشی حوزه های علمیه

همکاری مرکز تحقیقات کنترل دخانیات «جمعیت» و مراکز پژوهشی حوزه های علمیه

جلسه فاز دوم همکارهای حوزه علمیه برادران و جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ۱ دی‌ماه با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین دکتر زمانی رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی مدیر برنامه‌ریزی ترویجی  دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه و  دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت،  علی عطا طاهری مدیر اجرایی، حجت‌الاسلام و­المسلمین علیرضارباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه و امیرحشمتی مسئول روابط عمومی «جمعیت» در دفتر این موسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این دیدار دکتر مسجدی ضمن قدردانی از همکاری‌های صورت گرفته و با اشاره به اهمیت موضوع مضرات دخانیات اظهار داشت: مرکز تحقیقات کنترل دخانیات «جمعیت» در نظر دارد با همکاری مرکز پژوهش‌های حوزه‌های علمیه فراخوان پژوهشی در قالب سرفصل‌های مرتبط با دین اسلام و دخانیات برگزار کند.

مسجدی با اشاره به بانک اطلاعاتی مرکز تحقیقات کنترل دخانیات «جمعیت» گفت: این مرکز دارای اولین و جامع‌ترین بانک اطلاعات دخانیات کشور است، و با توجه به ظرفیت‌های موجود در مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، می‌توان با همکاری مشترک در این زمینه گام بسیار بزرگی برداشت که به ما در راستای اهداف سلامت محور «جمعیت» کمک بزرگی خواهد کرد.

مسجدی افزود: امریکا با اینکه در تمامی زمینه‌ها حتی دارو و اقلام اساسی، کشور را تحریم کرده است اما دخانیات همچنان تحریم نیست و این جای سؤال دارد. وی همچنین افزود: دخانیات تنها مشکل بهداشتی و سلامت نیست، بلکه جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و مخصوصاً سیاسی آن بسیار حائز اهمیت است و مردم و جوانان کشور نباید از آن غافل شوند.

مسجدی در ادامه خواستار برگزاری یک همایش تا پایان سال جاری شد و گفت: ابتدا باید اطلاعات کافی و لازم درزمینهٔ دخانیات در اختیار روحانیون و مبلغین حوزه قرار گیرد و طلاب با مسلح شدن به علم آفات همه‌جانبه دخانیات آن را به مردم انتقال دهند، وی گفت،ما معتقدیم که جامعه روحانیت در تسریع روند اطلاع‌رسانی به مردم، کمک بسیار بزرگی به جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران خواهد کرد.

حجت‌الاسلام زمانی ضمن تحسین فعالیت‌های این موسسه مردم نهاد از پیشنهاد برگزاری همایش استقبال کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه کشور حدود ۳۰۰ مرکز پژوهشی را شامل می‌شوند که می‌توان از ظرفیت پژوهشی آن‌ها در راستای اطلاع‌رسانی و همچنین تکمیل هرچه بهتر بانک اطلاعات مضرات دخانیات کشور استفاده کرد. وی در ادامه افزود: وضعیت زیان‌بار دخانیات در کشور بسیار تکان‌دهنده است و متأسفانه جامعه از آن آگاهی کافی ندارد. حجت الاسلام زمانی گفت:: ما درزمینهٔ اطلاع‌رسانی آمادگی کامل خود را برای همکاری با «جمعیت» اعلامی کنیم.

همکاری حوزه علمیه و جمعیت
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشورگفت: علاوه بر برگزاری همایش می‌توان از سایر ظرفیت‌های حوزه مانند ظرفیت‌های پژوهشی، انتشارات، مدارس علمیه سراسر کشور و … استفاده کرد.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به انتشار اخبار و مطالب «جمعیت» در مجلات و سایت حوزه‌های علمیه، استفاده اساتید حوزه از مطالب آموزشی در خصوص دخانیات در تدریس‌ها، همکاری سمن‌های حوزه با «جمعیت» و همچنین همکاری مشترک حوزه علمیه قم و نجف درزمینهٔ اطلاع‌رسانی درباره مضرات دخانیات اشاره کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟