اخباراخبار استان ها و نمایندگاناخبار جمعیت

سرمایه گذاری شرکت های تولید کننده محصولات دخانی بر جوانان و نوجوانان

دکتر علی گل:شرکت های دخانی زنان و دختران را هدف قرار داده‌اند

به گزارش روابط عمومی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ، ۲۲ اسفندماه برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص مصرف سیگار با علی گل دکترای  آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت و کارشناس دخانیات جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی گل با بیان اینکه امروزه مصرف دخانیات به عنوان یکی از عوامل اصلی بیماری و مرگ و میر به شمار می‌رود، گفت: از ابتدای کرونا تاکنون حدود هفت الی هشت میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند. در همین بازه زمانی تقریبا به ازای هر سال هشت میلیون نفر مستقیما به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست داده‌اند و این نشان از عوارض بسیاری بالای دخانیات است.

وی از بیماری‌های متعددی که به دلیل استعمال دخانیات ایجاد می‌شود گفت و بیان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و بیماری تنفسی مشهورترین بیماری‌های مرتبط با کسانی است که دخانیات استعمال می‌کنند. خطر ابتلا به این بیماری‌ها در افراد دخانی بین دو تا سی برابر بیشتر است.

علی گل  در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره زنانه شدن مصرف دخانیات اظهار کرد: شرکت‌های فروش دخانیات برنامه‌های خیلی زیادی را برای ترویج محصولات و بازاریابی خود دارند و متاسفانه عمده بازار هدف آن‌ها نیز کشورهای با درآمد متوسط و کم یعنی کشورهای در حال توسعه است. در واقع عمده سیگار دنیا توسط کشورهای ثروتمند تولید اما در کشورهای کم درآمد مصرف می‌شود.

وی با اشاره به درگیر بودن بسیاری از آقایان به دخانیات عنوان کرد: شرکت‌های تولید سیگار برای اینکه بازارهای خود را گسترش دهند سرمایه گذاری‌های زیادی روی زنان و نوجوانان کرده‌اند. اهمیت این موضوع در جامعه زنان و دختران از این جهت زیاد است که تربیت کننده نسل هستند.

لینک مصاحبه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟