اخباراخبار جمعیتویژه

مالیات دخانیات ترکیه در سال جاری درصد مهمی از کل بودجه ایران خواهد بود

دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران،۸ تیرماه ۹۹ در جلسه مرکز تحقیقات کنترل دخانیات این موسسه که در دفتر این جمعیت برگزار شد گفت: ترکیه در سال جاری با اخذ مالیات بر دخانیات حدود ۵۰ میلیارد لیر (با نرخ امروز حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان) درآمد خواهد داشت که نسبت مهمی از کل بودجه ایران است.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این جلسه دکتر مسجدی با اشاره به ضعف سیستم مالیاتی کشور در زمینه اخذ مالیات دخانیات گفت: اگر مالیات دخانیات به درستی اخذ شود درصد مهمی از مالیات کشور را شامل می‌شود، اما متأسفانه وزارت صنعت در مقابل اخذ مالیات مانع‌تراشی می‌کند.

دبیر کل جمعیت با تأکید بر افزایش ۵۰ تا ۸۰ درصد قیمت سیگار در چند ماه اخیر گفت: ایران همچنان ضعیف‌ترین کشور در زمینه اخذ مالیات بر دخانیات است اما متأسفانه دولت تاکنون به صورت جدی در این زمینه ورود نکرده است.

وی در پایان گفت: قاچاق در همه کشورها وجود دارد اما اخذ مالیات به درستی انجام می‌شود، اگر مالیات دخانیات در کشور به درستی اخذ شود، هم بخشی از مشکلات تأمین بودجه را حل می‌کند و هم کاهش استعمال دخانیات و افزایش سلامت را در پی خواهد داشت.

در این جلسه همچنین تهیه بسته‌های آموزشی توسط کارگروه آموزشی طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات) برای چهار گروه دانش آموزان، خانواده‌ها، مربیان و محیط اطراف مدارس شامل اصناف و … در اولویت قرار گرفت و دو طرح پژوهشی مرکز تحقیقات کنترل دخانیات «جمعیت»، مرتبط با بررسی علل گرایش زنان و دختران به دخانیات و راهکارهای پیشگیرانه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟