اخباراخبار استان ها و نمایندگاناخبار جمعیتاخبار فرآموزفرآموز نفس پاکویژه

بازدید معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور از مرکز فرآموز نفس پاک

روز یکشنبه ۱۷ مهرماه سال جاری علیرضا رادان، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور به همراه نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی از و سایر مدعوین از «فرآموز نفس پاک» جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند .

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در جریان بازدید از کارگاه‌های مختلف مرکز فرآموز نفس پاک، از مجموعه فعالیت‌های آموزشی انجام‌شده توسط مربیان برای کودکان و نوجوانان استقبال کردند و پیشنهاد دادند که این‌گونه اقدامات در کتب درسی دانش آموزان هم لحاظ شود، البته عنوان شد در برخی پایه ‏ها در کتب درسی در مورد دخانیات مطالبی ذکرشده اما آموزش ها همانند مرکز نفس پاک  که در قالب نمایش عروسکی و همراه با اثرگذاری ویژه است، ارائه نمی ‏شود.

همچنین پیشنهاد شد که برنامه‌های نمایشی پیشگیری از مصرف دخانیات به‌طور گسترده در مدارس و سرای محلات به اجرا درآید، هرچند این مرکز به‌طور محدود این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد اما به دلیل عدم همکاری گسترده آموزش‌وپرورش و محدودیت‌های موجود در همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور این قول را دادند که از سوی وزارت کشور نامه‌نگاری‌هایی برای معرفی این مرکز به آموزش‌وپرورش را انجام دهند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور از ایده «کارت همیار» که به ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و نقش اجتماعی برای کودکان منجر می‌شود نیز استقبال نمودند و مجموعه فعالیت‌های مرکز را در مسیر پیشگیری مؤثر دانستند؛ هرچند لازم است همکاری دیگر ارگان‌ها در این بخش هم صورت گیرد.

در خلال این بازدید، توضیحاتی توسط مدیر مرکز فرآموز در خصوص فعالیت‌های پیشگیرانه مرکز و سن بازدیدکنندگان (دوره ابتدایی) ارائه شد.

فاطمه متین خواه در خصوص اهداف تأسیس این مرکز هم به نکاتی اشاره کرد و گفت که اهداف این مرکز مبنی بر پیشگیری از مصرف دخانیات و آگاهی‌رسانی در سنینی است که هنوز تجربه مصرف وجود ندارد و یا ممکن است در خانواده خود در معرض دود دخانیات قرارگرفته باشند که با دریافت آموزش‌ها محافظت از خود را در این سنین می آموزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟