اخباراخبار جمعیت

نخستین جلسه هیئت امناء در ۱۳۹۸

جلسه سالانه هیئت امناء جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در سال نودوهشت، روز جمعه سیزدهم اردیبهشت‎ماه با حضور اعضای هیئت امناء و تنی چند از مهمانان برجسته در محل دفتر مرکزی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار گردید. این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید به طور رسمی از ساعت ۸ صبح با ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا مرسلی آغاز گردید و در ادامه دکتر محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت، گزارش کلی از فعالیت‎های یک‎ساله این جمعیت ارائه داد. وی از دیدار با مراجع تقلید عظام و بهره از حمایت‎های ایشان و همچنین ملاقات با ریاست حوزه علمیه خواهران و برادران در سال گذشته که منجر به امضای تفاهم‎نامه فی‌مابین حوزه و جمعیت گردید ابراز خشنودی کرد و خاطرنشان ساخت امضای این تفاهم‏نامه ازجمله اقدامات به‌جا و مناسب و در جهت رشد و تعالی جمعیت بوده است.
دکتر مسجدی از اجرای طرح پاد در شهرستان ورامین خبر داد و در این خصوص خاطرنشان ساخت بحمدالله با تلاش و حمایت‏های بی‎دریغ آقای محمودی‌گلپایگانی امام جمعه شهرستان ورامین توانسته‎ایم به طور کامل طرح پاد را که پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس و جامعه دانش‎آموزی می‎باشد در تمام شهر اجرا کنیم و در پی آن نیز طرح پادمحله در چند محله به‌شکل آزمایشی در حال اجرا می‎باشد.
وی طرح فرآموز را بسیار مفید خواند و گفت طرح فرآموز تاکنون برای بیش از بیست‎هزار دانش‌آموز اجرایی شده و درنظر دارد جامعه بزرگ‎تری از آینده‌سازان کشور را از این طرح بهره‎مند سازد.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات حضور در نماز جمعه و استماع سخنرانی‎های قبل از خطبه‌ها، ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی علی‌الخصوص شهرداری‎ها و همچنین انتخاب بیمارستان کسری به‎عنوان بیمارستان بدون دخانیات را از دیگر فعالیت‎های مؤثر سال گذشته عنوان کرد. وی همچنین آموزش‎های واحد زنان و خدمات کلینیک ترک دخانیات را مؤثر خواند و گفت بیش از نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‎دهند و برای آنان برنامه‎‎های ویژه‌ای را درنظر دارد همچنین برای افراد مبتلا به مواد دخانی و بیماران نیز از طریق کلینیک ترک سیگار خدمت‎رسانی می‎گردد.
دکتر مسجدی اخذ مجوز دکترای پژوهش از سوی وزارت علوم و معرفی این واحد درسی در دانشگاه‎ها را نکته‎ای مثبت و ضروری دانست.
در ادامه جلسه آقای دکتر دلشاد نیز گزارشی از اقدامات مالی جمعیت در یک سال گذشته ارائه داد که مورد قبول و تصویب هیئت امناء قرار گرفت. در ادامه هریک از اعضای هیئت امناء نقطه‎نظرات خود را در خصوص موارد مختلف عنوان کردند.
آقای لولاچیان درخصوص تأمین مسائل مالی و هزینه‎های جمعیت پیشنهاد تشکیل یک گروه از خیرین را برای تأمین هزینه‎های مالی ارائه نمود وی با تأکید بر استفاده از درآمدهای دولتی و مردمی بحث صرفه‎جویی و کاهش هزینه را مهم و قابل توجه قلمداد کرد.
حجت‎الاسلام و المسلمین حاج آقا مرسلی رئیس جلسه نیز با تأیید نظر آقای لولاچیان، بر جذب مشارکت‎های مردمی تأکید نمود و بر دقت در جلوگیری از اسراف تأکید کرد و به‎عنوان طرح و برنامه پیشنهاد تشکیل یک کمیته به ریاست آقای لولاچیان برای جذب افراد مؤثر، خیَر و مورد وثوق برای هیئت امناء ‎را ارائه نمود که با استقبال حاضرین مواجه گردیده و به تصویب رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟