اخبارویژه

تخریب وِجهه بین المللی کشور با خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی

نمایندگان مجلس هوشیار باشید!

ایران عضو معاهد جهانی کنترل دخانیات است و در سال ۲۰۲۰ به عنوان رئیس کنفرانس بین المللی مبارزه با استعمال دخانیات انتخاب شده است که می بایست به عنوان هدایت کننده جلسه گزارش در خور توجهی از دست آوردهایش در خصوص کاهش مصرف دخانیات در ایران ارائه کند؛ بنابراین در صورت تصویب استفساریه خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی، متاسفانه ایران از این کنفرانس حذف شده و انعکاس نامطلوبی در عرصه بین المللی خواهد داشت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان پاسداران شریف ملت ایران توجه داشته باشند که استفساریه خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی علاوه بر مغایرت با قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال ۱۳۸۵ (تبصره ۱ ماده ۱۳) تبعات منفی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی (افزایش بی بند وباری، بی حجابی، بیماری های واگیر و غیر واگیر، سرو مشروبات الکلی، عدم نظارت کارشناسان بهداشت در این اماکن و …) بهمراه خواهد داشت؛ که متاسفانه بسیاری از این آسیب ها در آینده غیر قابل جبران است. چرا که علاوه بر بار مالی بسیاری که در بخش سلامت هزینه می شود، غیبت نیروی انسانی کار آمد و نسل سالم را نیز به همراه دارد.
برخی از نمایندگان احتمالا به علت خستگی و فشار کار زیاد این طرح را بدون مطالعه امضاء کرده اند. همانطور که همگان واقف هستیم این طرح تنها به نفع کارخانجات دخانیات که بیشترین سهم آن مربوط به سرمایه گذاران انگلیسی-آمریکایی است، حتی شیوخ عربستان هم از آن مستثنی نیستند.
بنابراین کشورهای خارجی با برنامه لطمه زدن به نسل جوان کشور می خواهند برنامه های خود را بدینوسیله جلو ببرند. این در حالیست که هر سال ۶۰ هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات در کشور جان خود را از دست داده و علاوه بر آن موجی از ابتلا به انواع سرطان ها و بیماری های غیر واگیر را نیز به همراه دارد.
در نهایت توجه داشته باشید که خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی علاوه بر عدم نظارت کارشناسان بهداشت و بازرسی اصناف، فاجعه های بسیاری در بخش اقتصاد، کاهش نیروی سالم و توانمند و… به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟