اخباراخبار جمعیتویژه

دانشجویان کشور درگیر معضل دخانیات هستند

رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی و مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف :

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»، دکتر حمید یعقوبی- رئیس جمعیت علمی پیشگیری از  خودکشی  و مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف در همایش« دانشگاه بدون دخانیات» با طرح پرسش‌هایی از قبیل چرای وجود دانشگاه عاری از دخانیات و چرا برای منع مصرف دخانیات در دانشجویان تلاش کرد ؟ اظهار کرد: چالش‌های زندگی دانشجویی ازجمله جدایی دانشجو از خانواده و هویت‌یابی بسیار است. پس از مدارس، سربازخانه‌ها، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها آغاز استعمال دخانیات است. تبلیغات غیرمستقیم استعمال دخانیات در سینمای خانگی کشور وجود دارد اما در کشورهای دیگر این‌گونه نیست.

وی افزود: بی‌توجهی دانشجویان به عوارض دخانیات ازجمله موارد ایجاد مشکل است. مصرف سیگار در دانشجویان آمریکایی از ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰ کاهشی بوده است اما مصرف سیگار در دانشجویان ایرانی به حدی است که بیش از یک‌سوم دانشجویان درگیر معضل دخانیات هستند.

رئیس جمعیت علمی پیشگیری از  خودکشی  و مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف  گفت: سیگار دروازه ورود به اعتیاد و سایر مواد است و این مشکل را حادتر می‌کند چراکه افراد معتاد گرایش به اعتیاد را۹۰درصد از سیگار آغاز کردند.

دکتر منوچهر منصوری – عضو هیات مدیره جمعیت نیز در این همایش عنوان کرد: هنگامی‌که معضل دخانیات بزرگ می‌شود کار به‌جایی می‌رسد که باید دست‌اندرکاران بیشتری برای این مساله ورود کنند.

وی افزود: مالیات دخانیات باید صرف عوامل ضد دخانی نظیر ورزش و تفریح برای جوانان شود تا به تفریحات ساده مثل قلیان روی نیاورند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟