اخبارمرکز تحقیقات

تحقق شهربدون دخانیات با اجرای «پاد»

بنیاد نیکوکاری سرطان در راستای اهداف بلندمدت در خصوص کنترل و مبارزه با سرطان در کشور، مبارزه با دخانیات که یکی از عامل اصلی ابتلا به سرطان است، را در راس برنامه های خود قرار داده است که در جلسه ای که ۶ مرداد در سالن جلسات این سازمان مردم نهاد با حضور زهرا ریاضی مسئول واحد خانواده بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان و محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت» برگزار شد، در راستای کنترل سرطان و مبارزه با دخانیات با هدف تحقق شهر بدون دخانیات این دو سازمان مردم نهاد همکاری های فی مابین داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، اجرای طرح «پاد» از جمله طرح های مهمی است که در راستای گام نهادن به سمت شهر بدون دخانیات محقق می شود. جهت اجرای این طرح شورای شهر، شهرداری، امام جمعه، مدارس، محلات، خانواده ها و دانش آموزان در تمامی بخش ها در شهر ورامین همکاری های خوبی با «جمعیت» داشته اند. که جهت تکمیل فاز جدید آن قرار است کسبه، بیمارستان و ادارات و سایر ارگان ها نیز جهت پیوستن به این طرح برای تکمیل فاز بزرگ تر که همان تحقق شهر بدون دخانیات است همکاری های لازم را انجام دهند.

در ادامه نیز زهرا ریاضی گفت:جهت دانش‌افزایی، آگاهی سازی عموم جامعه و اجرایی شدن اهداف مشترک جمعیت و این بنیاد با محوریت تحقق شهر بدون دخانیات در سطح ملی جهت مذاکره با وزارت آموزش و پرورش، شورای شهرتهران و سایر بخش های مربوطه همکاری های لازم انجام خواهد شد.

تحقق شهر بدون دخانیات با اجرای طرح پاد
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

وی در ادامه در توضیح بیشتر افزود: آموزش هایی را که بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان در خصوص ارائه آموزش‌های لازم برای کنترل سرطان انجام می دهد عبارتند از؛ دورهٔ ضمن خدمت معلمان، اولیا و مربیان، آموزش مباحث بنیاد به دانش آموزان که می توان در این قسمت از ظرفیت های طرح «پاد» نیز استفاده کرد و در نهایت اخذ مجوز به مربیان جهت آموزش در مناطق مختلف شهر تهران اشاره کرد.

دبیر کل «جمعیت» در ادامه ضمن تشکر همه جانبه این بنیاد نیکوکاری جهت کنترل دخانیات و اجرای طرح «پاد» به صورت ملی گفت: طرح پاد در ابتدا در چند مدرسه به صورت پایلوت اجرا شد ولی در حال حاضر کل شهرستان ورامین در حال اجرا است و کلیه مدارس، شهرداری، فرمانداری، شورای شهر و از همه مهم تر حجت الاسلام محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین در تمامی بخش برای دستیابی ورامین به شهر بدون دخانیات از این طرح حمایت کرده اند.

مسجدی در ادامه تاکید کرد: جهت کنترل دخانیات در کشور می بایست از مدارس، کنترل و پیشگیری آغاز شود و برای رسیدن به این هدف حمایت آموزش و پرورش را بیش از سایر بخش ها نیاز داریم که امیدواریم در آینده نزدیک این طرح در تمامی مدارس کشور اجرا شده و با تربیت پادیاران بیشتر کنترل دخانیات را بوسیله این آینده سازان در کشور اجرا
کرده وروحیه مطالبه گری را از همان کودکی در فرزندانمان پرورش دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟