آموزشاخباراخبار جمعیتواحد پادویژه

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران

طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در دانش آموزان) در مدارس شهرستان‌های استان تهران اجرا می‌شود

دومین جلسه همکاری‌ جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران سید مجتبی هاشمی و سایر همکاران اداره کل و دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت» و تیم اجرایی طرح پاد در محل اداره کل با هدف امضای تفاهم‌نامه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این جلسه سید مجتبی هاشمی ضمن استقبال از این همکاری گفت: آموزش‌وپرورش نمی‌تواند به‌تنهایی مشکلات آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را حل کند و کمک سایر ارگان‌ها و سمن‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح پاد در شهرستان ورامین، از ورامین به‌عنوان شهرستان مادر یادکرد و افزود: وجه اشتراک زیادی بین شهرستان‌های استان تهران در بحث آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که در زمینه دخانیات طرح پاد می‌تواند با همت مسئولان «جمعیت» در سایر شهرستان‌ها نیز به‌خوبی اجرا شود.

در این جلسه مسئولان تیم اجرایی طرح پاد، حمیدرضا شاهسون و الهام معاف نیز با تشریح کامل طرح عنوان کردند که این طرح با عنوان پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در دانش آموزان) به‌عنوان پایلوت در ۶۴ مدرسه شهرستان ورامین و در سه فاز مدرسه، محله و شهر در حال اجراست که هم‌اکنون به فاز شهر رسیده است و با توجه به شرایط کرونا نرم‌افزار پاد نیز برای آموزش‌های مجازی طراحی‌شده و در حال بهره‌برداری است.

دکتر مسجدی دبیر کل «جمعیت» ضمن تشکر از همکاری آموزش‌وپرورش و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: همه ما محصول آموزش‌وپرورش هستیم و طرح‌های پرورشی در این سیستم اگر اصولی انجام شود می‌تواند بسیار مؤثر باشد. وی با اشاره به طرح پاد گفت: طرح پاد را با آموزش شروع کردیم و قصد ما پرورش دانش‌آموزان است که در این زمینه با استفاده از تخصص نیروی انسانی و تیم اجرایی سعی کردیم دانش آموزان را در طرح نگه‌داریم و این طرح مورد استقبال دفتر سازمان جهانی بهداشت در قاهره قرار گرفت.

مسجدی افزود درواقع هدف از طرح پاد علاوه بر پیشگیری از استعمال دخانیات در دانش آموزان، درنهایت گامی به‌سوی شهر بدون دخانیات است، ما مدرسه را به‌عنوان کانون و دانش آموزان را به‌عنوان نقطه مرکزی که خانواده‌ها را نیز در این آموزش درگیر می‌کنند و این کار با شخصیت دادن به دانش آموزان آنها را به‌عنوان آینده‌سازان کشور پرورش می‌دهد و در این طرح ایده از ایده‌های خود دانش‌آموزان نیز استفاده می‌کنیم. وی افزود مرکز تحقیقات جمعیت نیز همزمان با تیم اجرایی نتیجه فعالیت‌ها را با دانش تخصصی و آکادمیک به‌صورت مقالاتی در نشریات معتبر به چاپ می‌رساند.

دبیر کل «جمعیت» ابراز امیدواری کرد با کمک و همکاری آموزش‌وپرورش و تلاش تیم اجرایی کار را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم وی با اشاره به کاهش سن شروع دخانیات و اعتیاد به مواد مخدر را به‌عنوان زنگ خطر قلمداد کرد گفت کاهش و پیشگیری از مصرف دخانیات میسر نیست مگر با تلاش آموزش‌وپرورش و سایر ارگان‌ها و همچنین اعتقاد و انجام آن.

 در این جلسه در خصوص همکاری فعالیت‌های مرکز فرآموز نفس پاک «جمعیت» نیز از طرف اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و نحوه همکاری‌ها مطرح شد و مورد استقبال و موافقت قرار گرفت.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین به امضا رسید و مقرر شد که پس از بررسی‌های لازم، چند شهرستان استان تهران برای اجرای طرح پاد انتخاب و طرح در آنها اجرا گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟