اخباراخبار جمعیتاخبار فرآموزفرآموز نفس پاک

اجرای برنامه شاد و آموزشی نه به دخانیات ویژه کودکان توسط (مرکز فراموز نفس پاک)

به مناسبت « هفته ملی بدون دخانیات » صورت گرفت،

برنامه شاد و آموزشی نه به دخانیات ویژه کودکان توسط مرکز فراموز نفس پاک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت؛ همزمان با «هفته ملی بدون دخانیات» برنامه شاد و آموزشی” نه به دخانیات”  با مشارکت اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲,  واحد سلامت اداره اجتماعی ناحیه شش، سرای محلات قائم و آبشار تهران برگزار شد.

مرجانه نعمتی، کارشناس مربی مرکز فرآموز نفس پاک جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در این باره به روابط عمومی گفت: امروز هفتم خرداد ماه سالن سرای محله قائم با شروع  برنامه شاد و آموزشی نه به دخانیات ویژه کودکان با تکمیل ظرفیت روبرو شد و شهروندان منطقه ۲۲ ناحیه ۶ استقبال خوبی از برنامه آموزشی نفس پاک داشتند.

وی  مشارکت کودکان در این برنامه را اقدامی موثر دانست و افزود: مشارکت کودکان  برنامه برای نه به دخانیات و ترک سیگار و قلیان چشمگیر و همراهی آنها در آیتم نمایش عروسکی و قصه گویی بسیاربالا بود.

کارشناس مربی مرکز فرآموز نفس پاک جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران یادآور شد: مرکز فراموز نفس پاک کلاه‏های رنگی با شعار ضد دخانیاتی و پکیج جوایز به مناسبت هفته ملی دخانیات بین کودکان توزیع کرد و مدت این برنامه ۹۰ دقیقه  به طول انجامید.

 مهدی اسفندیاری شهردار ناحیه شش منطقه ۲۲، اظهارکرد: این برنامه شاد آموزشی« نه به دخانیات» توسط  مرکز فرآموز نفس پاک جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اقدام مهمی است چرا که  به منظور بیان آسیب های ناشی از استعمال دخانیات همراه با اجرای مجری گری، نمایش عروسکی، پخش انیمیشن، قصه گویی، مسابقه اشاره دارد.

 دکتر معتمد دکتری روانشناسی بالینی و مدیر کلینیک روانشناسی بیمارستان فوق تخصصی تریتا نیز در این برنامه گفت :مهارت نه گفتن سدی در برابر ترویج دخانیات است.

وی بیان کرد:امروزه نه گفتن و ایستادگی در مقابل عوامل آسیب رسان همچون دخانیات با توجه به شیوع بالای مصرف آن بسیار پر اهمیت است و یکی از دلایل مهم گرایش افراد به خصوص جوانان به دخانیات و عدم نه گفتن به تعارفات دوستانه به استعمال هرگونه ماده دخانی كم نياوردن در بين همسالان خود است.

گفتنی است؛ در این برنامه مدیر اجتماعی ناحیه شش، مدیر اداره سلامت منطقه ۲۲ و مدیر آموزشهای شهروندی منطقه ۲۲ حضور داشتند و والدین کودکان ناحیه شش به همراه کودکان در پایان برنامه در بوستان سنبل نسبت به جمع آوری فیلتر‌های سیگار اقدام نمودند.

گزارش تصویری از مراسم:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟