اخباراخبار جمعیتویژه

دانشگاه و آموزش‌وپرورش نسبت به مساله مبارزه با دخانیات بیشتر کار کنند

رئیس کارگروه مسئولیت اجتماعی وزارت بهداشت:

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»،  دکتر عبدالرحمان رستمیان-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کارگروه مسئولیت اجتماعی وزارت بهداشت در نشست تخصصی «روز جهانی بدون دخانیات» اظهار کرد: با توجه به این‌که دانشگاه مرکز نخبگان، علم و فرماندهی سلامت است ما باید بتوانیم پاسخگوی مشکلات محیطی و اجتماعی مرتبط با سلامت برای دانشجویان باشیم  و بتوانیم در حوزه توسعه پایدار به کشور کمک کنیم.

وی افزود: باید از ورود افراد به دخانیات جلوگیری و اشخاص مصرف‌کننده را به سمت مراکز و کلینیک‌های ترک هدایت کرد.

رئیس کارگروه مسئولیت اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: سایر کشورهای به طور علمی و هوشمندانه نسبت به مقوله مبارزه با دخانیات اقدامات موثری را انجام دادند به‌طوری‌که در این راستا کمپین‌هایی را راه‌اندازی کردند؛ حتی دانشگاه منچستر دارای  یک معاونت تحت عنوان” مسئولیت‌پذیری اجتماعی” در این خصوص است حتی در دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه ایران کارگروه مسئولیت‌پذیری اجتماعی” در حال انجام اقدامات لازم است.

رستمیان گفت: دانشگاه و آموزش‌وپرورش باید نسبت به مساله مبارزه با دخانیات بیشتر کار کند چراکه اگر پیشگیری لازم انجام نشود، نمی‌توان هوشمندانه به‌سوی جلو گام برداشت.

وی بیان کرد: امروزه بعضی از کشورهای دنیا درزمینه کاهش تقاضا و اخذ مالیات دخانیات اقداماتی انجام دادند به‌طوری‌که سالی یک درصد مصرف دخانیات را کاهش دادند. باید تا سال ۱۴۰۴ مصرف دخانیات در ایران به ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و این سوال مطرح است که پیمایش انجام‌شده در سال‌های اخیر و گذشته برای دستیابی به این هدف چگونه بوده است؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سیگار قاتل انسان، محیط‌زیست، موجودات و… است و بیماری‌های بسیاری را به دنبال دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟