اخباراخبار جمعیت

امضای تفاهم‌نامه «جمعیت» با حوزه علمیه قم

 

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به این مسئله که هدف این سازمان مردم نهاد کنترل دخانیات، حفاظت مردم و بخصوص جوانان از استعمال دخانیات که دریچه ورود به بزهکاری و اعتیاد است، گفت: ما تاکنون به وسیله کارشناسان و متخصصان در بخش‌ها مختلف راهکارهایی را برای کنترل استعمال دخانیات ارائه کرده‌ایم و  همچنان با بهره‌مندی از تمام امکانات و ظرفیت‌های اجتماعی برای مقابله با این مسئله پیش خواهیم رفت.

محمدرضا مسجدی در ادامه تأکید کرد: رئیس هیئت‌امنای «جمعیت» حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس هیئت‌مدیره آن حجت‌الاسلام والمسلمین معین شیرازی است. همچنین بعضی از اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌امنای ما نیز از روحانیون و افراد صاحب‌نام هستند که همگی آنها دغدغه کنترل و مبارزه با دخانیات را دارند.

وی با اشاره به مساعدت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم که با حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ارتباط هستند و همکاری ایشان با «جمعیت» در ادامه افزود: آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ارتباط این سازمان مردم نهاد با حوزه‌های علمیه کشور استقبال کردند و تاکنون نیز همکاری‌های شایان‌ذکری را با ما داشته‌اند.

مسجدی با بیان نظر آیت‌الله اعرافی در خصوص مبارزه با استعمال دخانیات، تصریح کرد: ایشان تأکید داشت، یکی از اهداف حوزه‌های علمیه ورود به مسائل و پدیده‌های اجتماعی است که اثر سوء در جامعه دارند. استعمال دخانیات نیز یکی از این پدیده‌ها است که باید با فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی در این زمینه مبارزه کرد.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ادامه داد: در دیداری که با مدیر حوزه‌های علمیه کشور انجام شد، تفاهم‌نامه‌ای به امضاء دو طرف رسید تا «جمعیت» بتواند از ظرفیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه در خصوص مبارزه با دخانیات بهره‌مند شود.

تهیه واحد درسی ضد دخانی جهت آموزش در مدارس

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در ادامه تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد چند واحد درسی در خصوص کنترل دخانیات تهیه و تدوین شود؛ بنابراین این سازمان مردم نهاد آمادگی خود را جهت برگزاری جلساتی در سطح مدارس اعلام کرد.

 

مسجدی افزود: ما با طراحی و تهیه محصولات آموزشی- فرهنگی و ارسال به بعضی از مدارس علمیه و دانشگاه‌های مختلف گام‌های مؤثری در زمینه مبارزه با دخانیات برمی‌داریم.

وی با اشاره به اجلاس سازمان جهانی بهداشت که ماه گذشته در عمان برگزار شد و از سراسر دنیا در سطح وزیر، معاونان و مدیرکل‌های کشورهای مختلف شرکت کرده بودند، گفت: یکی از پنل‌های سخنرانی این اجلاس به موضوع استفاده از سازمان‌های دینی و مذهبی کشورها اختصاص داشت؛ بنابراین در این اجلاس بنده به عنوان یکی از سخنرانان به معرفی ظرفیت‌های روحانیون، مبلغین حوزه‌های علمیه با پخش ‌کلیپ‌ و عکس‌هایی که در دیدار با مراجع عظام در خصوص مبارزه با دخانیات انجام‌شده بود به همراه ترجمه نظرات آنان توجه شرکت‌کنندگان را به ظرفیت‌های دینی و مذهبی ایران جلب کردم که بازتاب خوبی داشت.

مسجدی در ادامه با معرفی ماهنامه «کارت قرمز» که توسط «جمعیت» در حال انتشار است، تأکید کرد: این ماهنامه که تاکنون ۴۹ شماره از آن منتشر شده است باهدف کنترل دخانیات به عنوان اولین ماهنامه این حوزه در سطح کشور در حال انتشار است که قرار است برای مبلغان سطح کشور نیز ارسال ‌شود.

وی افزود: هر هفته در سطح کشور ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه تشکیل می‌شود که می‌توان از تریبون‌های نماز جمعه پیام‌های ضد دخانی را به جامعه مخابره کرد که قطعاً مؤثر خواهد بود. اگر در پایگاه‌های نماز جمعه این مسئله مطرح شود که چرا استکبار جهانی برای دارو، درمان و مسائل اقتصادی مردم مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده ولی ورود دخانیات به کشور شامل هیچ‌گونه تحریم و مشکلی نمی‌شود، می‌تواند افکار عمومی را در جهت مبارزه با دخانیات در جامعه بیشتر همراه کرده و با کمک شهروندان مطالبه گر به اهداف ضد دخانی نزدیکتر شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟