اخباراخبار جمعیتویژه

امام جمعه حسن‌آباد: برای پیشگیری از استعمال دخانیات در خانواده باید قوام خانواده (پدر) حفظ شود.

مدیران جمعیت طی دیداری با حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم درگاهی امام جمعه حسن‌آباد فشافویه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا رباطیان مدیر واحد حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات، خانم واعظی مسئول ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران، حمیدرضا شاهسون مدیر امور شهرستان‌ها، خانم معاف مدیر اجرایی طرح ملی پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات دانش‌آموزان) و امیر حشمتی مسئول روابط عمومی، به بررسی ظرفیت‌های همکاری در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه استعمال دخانیات در این شهر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» در این دیدار حجت‌الاسلام رباطیان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به معرفی جمعیت و فعالیت‌های آن پرداخت و در ادامه به زیان‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جبران‌ناپذیر ناشی از استعمال دخانیات اشاره کرد.

مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه «جمعیت» گفت: بسیاری از مردم از آسیب‌های همه‌جانبه دخانیات آگاهی کافی ندارند و ما در تلاش هستیم تا از طرق تریبون روحانیت این آگاهی را به جامعه انتقال دهیم، وی افزود: نقش روحانیت و فتاوا و فرامین اخلاقی آنها، مانند؛ فتوای میرزای شیرازی درباره تحریم دخانیات، همواره بسیار تأثیرگذار بوده و «جمعیت» در نظر دارد تا در این راستا از جامعه روحانیت کمک بگیرد.

حجت‌الاسلام رباطیان گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد و انواع بزه‌هاست و پیشگیری از استعمال دخانیات در سنین پایین می‌تواند فرد را در زمینه مضرات ناشی از آن آگاه کند، ایشان افزودند: اولویت اول «جمعیت» در این خصوص پیشگیری و اولویت دوم درمان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم درگاهی امام جمعه حسن‌آباد فشافویه ضمن خیرمقدم و تشکر و تقدیر از فعالیت‌های عام‌المنفعه «جمعیت» گفت: وجود شهرک‌های صنعتی و یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های کشور، باعث مهاجرپذیرشدن منطقه شده است و خرده‌فرهنگ‌های مهاجران و مشکلات اقتصادی آنها معضلات زیادی را به وجود آورده است، همچنین حضور ۲۰ هزارنفری اتباع در منطقه نیز مزید بر علت شده است.

امام جمعه حسن‌آباد با اشاره به آیه کریمه: “الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ” (آیه ۴۴ سوره نساء) گفت: با توجه به مشکلات مالی مهاجران و معتاد بودن اکثر سرپرستان این خانوارها، مشکل استعمال دخانیات و نرخ اعتیاد در منطقه و آسیب‌های اجتماعی نیز رو به افزایش است و پیش‌زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه استعمال دخانیات در خانواده‌ها، حفظ قوام خانواده یعنی پدر خانواده است.

حجت‌الاسلام درگاهی در ادامه پیشنهاد همکاری با زندان فشافویه جهت فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با دخانیات را مطرح کرد و ضمن اعلام آمادگی در خصوص تشکیل جلسه با مسئولان شهر، مسئول دفتر خود را به عنوان نماینده جهت هماهنگی‌های لازم در این زمینه معرفی نمود.

شاهسون مدیر شهرستان‌ها، در این دیدار ضمن معرفی طرح ملی پاد گفت: ما این طرح را در ورامین به صورت عملی به اجرا درآوردیم که نتایج مثبتی به همراه داشته است، وی افزود: این طرح با حمایت همه‌جانبه امام جمعه محترم ورامین و همکاری سایر سازمان‌ها و مسئولان در بیش از ۶۵ مدرسه و آموزش بیش از ۵ هزار دانش‌آموز به عنوان پادیار، در حال اجراست.

شاهسون گفت: با توجه با تشابه ورامین و حسن‌آباد از نظر آسیب‌های اجتماعی و وجود مهاجرین با خرده‌فرهنگ‌های مختلف و بالا بودن درصد اعتیاد در این دو منطقه به نظر می‌رسد می‌توان طرح پاد را در بخش فشافویه نیز با موفقیت اجرا کرد.

در پایان خانم معاف ضمن تشریح کامل طرح پاد، از آماده شدن اپلیکیشن پاد تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: این اپلیکیشن برای ارتباط دوسویه با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها جهت آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از استعمال دخانیات و سایر فعالیت‌های فرهنگی از این قبیل طراحی‌شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی پاد گفت: با توجه به افزایش روزافزون استفاده از فضای مجازی در بین مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان «جمعیت» نیز در همین راستا فعالیت‌های خود را در فضای مجازی گسترش داده و قصد داریم تا برخی از فعالیت‌های آموزشی را در فضای مجازی برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟