اخبارویژه

همکاری «جمعیت» با جامعه مدرسین حوزه علمیه جهت تحقق اهداف ضد دخانی

در دیداری که علی عطا طاهری مدیر اجرایی و حجت‌الاسلام علیرضا رباطیان و سایر اعضای «جمعیت» با حجت‌الاسلام­والمسلمین قربانی مدیر دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور حجت‌الاسلام­والمسلمین تکیه‌ای ۲۷ آبان در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام گرفت به همکاری فی مابین جامعه روحانیت با این سازمان مردم نهاد جهت تحقق اهداف سلامت در حوزه مبارزه با دخانیات تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»  در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام قربانی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای «جمعیت»  و  استقبال از همکاری  در فعالیت‌های خداپسندانه، تاکید کرد: بسیار خرسندیم که بیش از چنددهه این موسسه فعالیت هایی ضد دخانی ارزشمندی را در جامعه انجام داده است که قابل تقدیر است.

مدیر دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: دخانیات یکی از معضلات مهمی است که جوانان و نوجوانان بسیاری با آن درگیر هستند. باید برای رهایی از این شرایط راه حلی اندیشیده شود. چرا که دخانیات دروازه ورود به اعتیاد و بسیاری دیگر از فسادها است که اگر در این خصوص اقدامات جدی انجام نشود تبعات بدی در آینده گریبانگیر جامعه خواهد شد. بنابراین در اولین فرصت لزوم همکاری این موسسه با را با اساتید عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می‌کنیم تا بدینوسیله در بحث سلامت نیز گام های موثری برداشته شود .

در ادامه نیز حجت الاسلام تکیه‌ای از اعضای فعال این سازمان مردم نهاد با اشاره به فعالیت های مستمر چنددهه «جمعیت» گفت: با توجه به مشکلات پیش روی این سازمان مردم نهاد در خصوص مبارزه با دخانیات، این موسسه توانسته است با اندک پشتیبانی مالی که توسط خیرین تأمین می‌شود دستاوردهای بسیار خوبی در کارنامه خود بگنجاند و تلاش‌های بسیار خوبی را در ارتباط با قوانین و آیین‌نامه‌های مبارزه با استعمال دخانیات به انجام رسانده که ازجمله آن‌ها تلاش برای لغو طرح استفساریه اخیر خروج قهوه‌خانه از فهرست اماکن عمومی بوده است.

علی عطا طاهری مدیر اجرایی «جمعیت» نیز در ادامه  با تشریح فعالیت‌های جمعیت به اهداف این موسسه اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌های همکاری فی مابین «جمعیت»  و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران اقدامات خوبی در خصوص آگاه‌سازی مردم از مضرات دخانیات و پیشگیری از استعمال آن صورت گرفته که امید است این مهم بصورت مداوم انجام شود. حتما این امر با حمایت‌های جامعه مدرسین سریع تر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام رباطیان با اشاره به تحریم نشدن دخانیات از سوی کشورهای غربی به مسائل و مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی آن اشاره کرد و افزود: دشمن در تلاش برای ضربه زدن به کشور از طریق نفوذ فرهنگی با استفاده از دخانیات و ایجاد جذابیت‌های کاذب بخصوص در بین زنان است. با توجه به نقش تربیتی زنان و دختران، به عنوان مادران آینده باید بیش از هر وقت دیگری به این مسئله توجه شود.

وی در ادامه افزود: ما عقیده داریم این سازمان مردم نهاد با همکاری جامعه روحانیت بهتر و سریع‌تر می‌تواند به اهداف سلامت محور خود در خصوص پیشگیری از آسیب‌های استعمال دخانیات دست پیدا کند. مدیران «جمعیت» نیز بر این باور هستند که این مهم با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی جامعه روحانیت به مردم سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید. در این راه حمایت‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به عنوان اساتید سطح عالی حوزه نیز خواستاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟