اخباراخبار جمعیت

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر:کرسی ما در مجلس در اختیار مبارزه با دخانیات است.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران جلسه ای ۲۹ تیر ماه ۹۸ در سالن کنفرانس این موسسه با حضور دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت، حسینعلی حاجی دلیگانی  نماینده شاهین شهر ، میمه و برخوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مرتضی خاتمی نماینده حوزه انتخابی ایجرود ، ماه نشان زنجان و نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و مدیران جمعیت برگزار شد.

دکتر مسجدی ضمن اشاره به شرکت های آمریکایی انگلیسی تولید دخانیات در ایران اظهار داشت،  ۶۰ تا ۷۰ درصد گردش مالی شرکت های دخانیات ایران در اختیار دو شرکت بزرگ دخانی است که صاحبان آنها ایرانی نیستند و ارز دولتی را از کشور خارج می کنند.

وی با اشاره به قاچاق سیگار، از آن به عنوان یک معضل بزرگ یاد و تصریح کرد: قاچاق تابع شرایط دولت هاست هرچه نظارت کمتر باشد،  قاچاق بیشتر است!

دبیرکل جمعیت در این جلسه ضمن تشریح فعالیت های جمعیت با گلایه از عدم نظارت صحیح بر قوانین مصوب مجلس در مورد دخانیات به ماده ۸ قانون مصوب سال ۸۵ اشاره کرد و افزود: بر اساس این ماده سالانه باید ۱۰درصد به مالیات دخانیات افزوده شود که متاسفانه درست انجام نمی شود و این درحالی است که کشور های همسایه تا ۸۵ درصد مالیات بر دخانیات اخذ می کنند. ایشان در ادامه تاکید کرد مالیات باید بر قیمت مصرف کننده اعمال گردد نه قیمت کارخانه ضمن اینکه بعضی سیگار ها حتی بیش از قیمت مندرج در روی پاکت فروخته می شود.

حاجی دلیگانی ضمن تشکر ازعوامل جمعیت مبارزه با استعمال خانیات، از فعالیت های آنها به عنوان یک امر مقدس یاد کرد و افزود: ما سر باز شما هستیم و کرسی ما در مجلس در اختیار شماست، ایشان ضمن اعلام آمادگی کامل برای همکاری در راستای اهداف خداپسندانه جمعیت، خاطر نشان کرد: ما آماده ارائه هرنوع درخواست تذکر،  گلایه و سوال از جانب جمعیت در مجلس هستیم و مجلس و دولت باید در این زمنیه پاسخگو باشند.

وی ضمن انتقاد شدید از موضوع استفساریه خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی  از عملکرد دولت و مجلس در زمینه نظارت بر دخانیات انتقاد کرد وگفت: بعضی از  نماینده های از سرناآگاهی آن را امضاء کردند و تعدادی هم از این موضوع سود می برند، همه ما از اتفاقاتی که در قهوه خانه و قلیانسراها رخ می دهد آگاهیم، در صورت خصوصی شدن قهوه خانه معضل دخانیات به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟