اخباراخبار جمعیت

تشکیل جلسه کارگروه مشورتی پارلمانی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور

جلسه کارگروه مشورتی پارلمانی اعضای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران  که روز سه شنبه ۱۱ خرداد با حضور رئیس هیئت مدیره حجت الاسلام و المسلمین سید حسن معین شیرازی، محمدرضا مسجدی  دبیر کل، مجتبی کریمی نماینده پارلمانی و دبیر اجرایی جمعیت و همچنین دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و حمید سعادت نماینده ادوار حوزه نجف آباد اصفهان برگزار گردید.

این جلسه به منظور هماهنگی با  نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس جهت لغو استفساریه خروج قهوه خانه ها از فهرست اماکن عمومی و تشکیل فراکسیون  برای کنترل مصرف دخانیات و همچنین طرح هایی در قالب دانشگاه بدون دخانیات برگزار شده بود  که  حاضرین در جلسه به بحث و گفتگو در باره موارد ذکر شده پرداختند.

حجت الاسلام معین شیرازی با اشاره به اینکه ایران جزو سه کشور اول در وضع قانون مبارزه به دخانیات است افزود: دولت ما در انشاء بسیار قوی و در اجرا ضعیف عمل می کند.

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

وی گفت: طبق آمار به ازای هزینه هر نخ سیگار، دو برابر هزینه ناشی از آسیب های مصرف آن به جامعه تحمیل می شود و هفتاد درصد سود فروش دخانیات به جیب تولید کنندگان خارجی می رود که از مالیات هم معاف هستند.

دکتر مسجدی در این جلسه. با گلایه از عملکرد ضعیف دولت و سازمان مالیات افزود:در کشور های دیگر تا هفتاد و پنج درصد قیمت خرده فروشی های سیگار، مالیات اخذ می شود در حالی که مجلس با افزایش قانونی ده درصدی مالیات بر دخانیات در سال موافقت نمی کند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طرح دانشگاه بدون دخانیات در چندین دانشگاه در حال اجراست و خوشبختانه در سال گذشته آمار مصرف دخانیات در بین دانشجویان این دانشگاه ها با کاهش چشمگیر رو برو بوده است.

حمید سعادت  نماینده اسبق نجف آباد اصفهان گفت: قاچاق دخانیات یک موضوع پیچیده است که یک فساد بزرگ را رقم زده و باید با مشارکت مردم و دولت به حل این مشکل پرداخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟