اخبارویژه

نقش ائمه جمعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی می تواند بسیار پر رنگ باشد

 

در گردهمایی روز شنبه ۱۳ مهر به مناسبت هفته نیروی انتظامی که به همت حجت‌الاسلام محمود سیاح، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران، با حضور دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و ائمه جمعه استان تهران در سالن همایش­های ستاد فرماهدهی نیروی انتظامی برگزار شد، مسجدی به سخنرانی درباره مضرات همه‌جانبه دخانیات پرداخت.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این دیدار محمدرضا مسجدی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و نظم در کشور، به آمار نگران‌کننده استعمال دخانیات در بین جوانان و نوجوانان علی‌الخصوص بانوان اشاره کرد و گفت: از ۴۰ سال قبل تاکنون ما به جز دخانیات همه نوع تحریم را از سوی کشورهای اروپایی شاهد بودیم و این همان تهاجم فرهنگی است. ایشان به اشاره به صحبت‌های رابرت مرداک و مک‌کین سناتور آمریکایی گفت: آن‌ها بارها اشاره به نابود کردن ایران نه با جنگ نظامی بلکه با جنگ فرهنگی و افزایش استعمال سیگار و قلیان قصد از بین بردن جوانان ما مخصوصاً زنان و دختران جوان را دارند و در پی تضعیف بنیاد خانواده و نهایتاً کشور ما هستند.

مسجدی در این جلسه ضمن ابراز تأسف از تصویب استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش استعمال سیگار و قلیان را سهل‌الوصول بودن آن عنوان کرد و افزود: دست‌های پشت پرده و لابی‌هایی هستند که سود کلانی از دخانیات به جیب می‌زنند که بیشتر آن‌ها ایرانی نیستند. وی ادامه داد: مصرف دخانیات نه‌تنها آسیب‌های جسمی بلکه آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جبران‌ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

ایشان با اشاره به فتوای میرزای شیرازی در رابطه با تحریم تنباکو، آن را نمونه بارز مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مراجع دینی ازجمله آیت‌الله مکارم شیرازی مصرف دخانیات را حرام دانسته و بسیاری هم مصرف آن را در صورت آسیب رساندن به بدن جایز نمی‌دانند و این در حالی است که بیش از ۴۰۰۰ پزشک مصرف دخانیات را اصلی‌ترین عامل ابتلا به سرطان عنوان کرده‌اند.

نقش ائمه جمعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی می تواند بسیار پرنگ باشد
جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

مسجدی در این جلسه مسئولیت ائمه جمعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی را بسیار پراهمیت دانست و گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است و مصرف دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است که باید راهکاری برای کاهش این آسیب‌های پیدا کرد. وی در پایان از ائمه جمعه درخواست کرد که در خطبه‌های خود با اشاره به دخانیات مردم را هر چه بهتر از آسیب‌ها و عواقب آن آگاه کنند تا جامعه‌ای سالم و پویا و به‌دوراز فرهنگ‌های غلط و زیان‌بار داشته باشیم. ایشان همچنین از ائمه جمعه شهرستان‌ها درخواست همکاری با برنامه‌های «جمعیت» در زمینه کاهش استعمال دخانیات را مطرح کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟