اخباراخبار جمعیت

بازدید نماینده شهرستان ساوه از جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طی دیداری با رئیس هیئت مدیره، دبیر کل و مدیران جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران  از واحد های مختلف این موسسه بازدید بعمل آورد.

این جلسه با حضورحجت الاسلام و المسلمین سید حسن معین شیرازی رئیس هیئت مدیره، دکتر مسجدی دبیرکل، مدیر اجرایی و نماینده پارلمانی جمعیت و همچنین دکتر رستمیان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران(نایب رئیس سابق کمیسیون بهداشت مجلس) و حمید سعات از نمایندگان ادوار حوزه نجف آباد اصفهان، برگزار گردید.

دراین دیدار؛ دکتر مسجدی ضمن انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون مالیات برسیگار بر همکاری هرچه بیشتر نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس شواری اسلامی با جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تاکید کردند.

دبیر کل جمعیت، که در این دیدار خواستار تشکیل فراکسیونی در مجلس برای مبارزه دخانیات بودند اظهار داشت : ما در تمامی زمینه ها تحریم هستم بجز سیگار،وی افزود علیرغم سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، کارخانجات دخانی امریکایی انگلیسی، همچنان در کشور فعال هستند و این در حالیست که از پرداخت مالیات هم معاف هستند.

 

وی با اشاره به تخصیص ۱۶ میلیون دلار ارز دولتی به واردات دخانیات افزود: اگر دولت در زمینه اخذ مالیات بر دخانیات طبق قانون عمل کند، سالیانه ۲۰هزار میلیارد از این محل درآمد خواهد داشت که دو برابر بودجه اختصاصی به حوزه سلامت است.

همچنین مدیر اجرایی موسسه ضمن تشریح فعالیت های جمعیت، خواستار لغو استفساریه مجلس در خصوص خروج قهوه خانه ها از فهرست اماکن عمومی شد.

در این دیدارمنصوری نماینده ساوه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با این موسسه  پیشنهاداتی نیز ارائه داده و خاطر نشان کرد یکی از اصلی ترین ریشه بدی ها و ورود به اعتیاد مصرف سیگار است.

وی افزود:مافیای سیگار یک قاچاق ساده نیست یک فساد بسیار گسترده است که نیاز به همکاری همه جانبه سازمان های دولتی و غیر دولتی  برای براندازی آن است.

ایشان علاوه بر وضوح دزدی و فساد در بحث قاچاق دخانیات، تصریح کرد سیستم مالیاتی کشور با مشکل روبرو است و بر لزوم اجرای قوانین مالیاتی در کشور تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟