اخبارویژه
موضوعات داغ

حمایت همه جانبه حوزه علمیه برادران در مبارزه با دخانیات

حجت الاسلام و مسلمین علیرضا اعرافی عضو شورای نگهبان در دیدار با فاطمه الآوا مشاور سازمان جهانی بهداشت در کنترل دخانیات درامرو، کریستف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، اعضای «جمعیت» تهران و قم و نمایندگان وزارت بهداشت و اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم در ۱۰ مرداد در جامعه المصطفی، گفت: محور اصلی فعالیت های قم در زمینه پتانسیل های بالای فرهنگی، مذهبی و علمی قم و محور دو رویکرد اسلام در قم حائز اهمیت است. همچنین محور سوم مقوله سلامت، که یک مقوله راهبردی بشری و بسیار مهم است و ما در مقابل حفظ این سلامت مسئولیم.

مدیر حوزه های علمیه برادارن و رئیس سابق جامعه المصطفی در ادامه افزود: ما در سازمان جهانی بهداشت دارای دکترین اسلامی هستیم که این دکترین ههم رویکرد بهداشتی و سلامت و هم اسلامی و دینی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. بهرحال من از جانب و با نام حوزه اعلام آمادگی در زمینه  سلامت و به طور خاص در زمینه مبارزه با استعمال دخانیات در سطح کلان را اعلام می کنم. امید است این طرح از قم به سایر نقاط جهان تعمیم داده شود.

در ادامه فاطمه الآوا با اشاره به طرح “شهرهای بدون دخانیات” قم، مشهد، مکه  ومدینه از جایگاه مهم قم در این زمینه یاد کرد و افزود: سازمان بهداشت جهانی خواستار مداخله دین علی الخصوص دین اسلام در این زمینه شده و به این نتیجه رسیده که رهنمون ها و فتوا های مراجع دینی در زمینه کاهش مصرف دخانیات می تواند روند کاهش مصرف دخنیات را تسریع بخشد.

مشاور سازمان جهانی بهداشت در کنترل دخانیات در منطقه امرو با اشاره به دخالت های غیر مستقیم ولابی گری صنایع دخانیات در این باره تاکید کرد: صنایع دخانی بدون در نظر گرفتن سلامت جامعه به دنبال سود جویی خود هستند و ما از حوزه علمیه خواستار آگاه سازی جامعه از طریق  فتوا های دینی  با هدف سلامت مردم هستیم.
شایان ذکر است دراین دیدار  لوح تقدیر و هدایایی  به رسم یادبود تقدیم و اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟