اخبارویژه

استفاده از ظرفیت ۵۰۰ مرکز حوزه علمیه خواهران جهت مبارزه با دخانیات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پوردر دیدار با فاطیما الآوا مشاور سازمان جهانی بهداشت درمنطقه امرو، کریستف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، نمایندگان «جمعیت» تهران و شعبه قم، نمایندگان وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و همراهان که در ۹ مرداد در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد،تاکید کرد: ما در حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) با استعمال دخانیات به‌عنوان یک امر ممنوع مقابله می‌کنیم و برای باقی اماکن و در سطح شهر نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.
به گزارش روابط عمومی «جمعیت» رییس مرکز حوزه علمیه خواهران در قم وی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه این مرکز با «جمعیت» درادامه افزود: ما در کشور بیش از ۵۰۰ مرکز داریم که این شبکه با آگاهی از مضرات دخانیات به‌خوبی می‌تواند آن را در جامعه نشر داده و در این مهم نقش گسترده‌ای را ایفا کند.
در ادامه فاطیما الآوا گفت: با توجه به اهمیت موضوع دخانیات سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسیده که مداخله شخصیت‌های دینی مخصوصاً شخصیت­های  اسلامی می‌تواند روند کاهشی مصرف دخانیات را تسریع بخشد و در این راستا سازمان مذکور قصد دارد علاوه بر مکه و مدینه، شهرهای مشهد و قم را به‌عنوان شهرهای بدون دخانیات معرفی کند.
وی بابیان اینکه منظور از شهر بدون دخانیات این نیست که مردم در آن شهر به‌هیچ‌عنوان دخانیات مصرف نکنند، ادامه داد: منظور ما از شهر بدون دخانیات شهری است که مردم در مکان‌های مشخص‌شده از استعمال دخانیات خودداری کنند که این طرح درحال حاضر در مکه و مدینه در حال انجام است و ما انتظار داریم این مهم در قم نیز انجام شود.
الاوا اضلاع اصلی برای رسیدن به این هدف را علما، مراجع مذهبی، مردم به همراه سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات علمی و ضلع دیگر را سازمان جهانی بهداشت معرفی کرد و خواستار مشارکت حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه شد.
در پایان این دیدار تقدیرنامه و هدایایی بین نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و مدیریت حوزه خواهران تقدیم و اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟