اخباراخبار جمعیت

نمایندگان مجلس برای سلامت مردم، از شرکت های دخانی حمایت نکنند!

در جلسه‌ای که مورخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ مدیران جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با عضو شورای تنقیح قوانین و مقررات مجلس در دفتر این موسسه داشتند، مدیران جمعیت خواستار لغو استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی، تشکیل فراکسیون مبارزه با دخانیات در مجلس و همچنین نظارت مجلس بر قوانینی که خود درباره دخانیات تصویب کرده، شدند.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ملک محمدی عضو شورای تنقیح قوانین و مقررات مجلس و حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن معین شیرازی رئیس هیات مدیره، دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل، نماینده پارلمانی، مدیر اجرایی و مدیر اجرایی استان تهران جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار شد.

اهم موارد مطرح و مورد تصویب با اشاره به بند اول قانون مصوب سال ۸۵ مجلس درباره دخانیات اظهار گردید که اغلب اعضای مصوب اعم از نمایندگان صداوسیما، نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در جلسات حضور پیدا ننموده و خواستار پیگیری آخرین بار تشکیل جلسه ستاد شدند .

همچنین موضوع اختصاص ارز دولتی برای واردات کاغذ سیگار و مواد دخانی مطرح و مورد اعتراض جدی قرار گرفت ، بر اساس سخنان معاون وزیر کشور در سال ۹۵ کشور ۱۷۳ هزار میلیارد تومان خرج مبارزه با مواد مخدر نموده که این مبلغ حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی است. وی افزود بر اساس این آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان ۴ تا ۵ برابر افزایش‌یافته که ۹۰درصد با شروع مصرف دخانیات به مصرف مواد مخدر وارد می‌شوند.

همچنین مطرح شد مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که مدافع سلامت جامعه باشند نه مدافع شرکت‌های دخانی.

حجت‌الاسلام ملک محمدی نماینده اسبق شهرستان دامغان و همچنین رئیس کنونی فراکسیون آستان قدس رضوی، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با جمعیت افزودند: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای مبارزه با استعمال دخانیات استفاده کرد و موضوع تحریم همه جانبه ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عدم تحریم سیگار و مواد دخانی را به عنوان یک موضوع امنیتی، سیاسی و اقتصادی اعلام نمودند که نیاز به پیگیری و اقدامات جدی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟