اخبارمرکز تحقیقاتویژه

افزایش مالیات بر دخانیات در هلند

با هدف دستیابی به جامعه عاری از دخانیات تا سال 2040 اجرایی می شود

هلند قصد دارد برای دستیابی به نسلی عاری از دخانیات تا سال ۲۰۴۰، مالیات بر دخانیات را افزایش دهد و قیمت یک پاکت سیگار را از ۱۰ یورو در سال ۲۰۲۵ به ۳۰ تا ۵۷ یورو تا سال ۲۰۴۰ برساند.

به گزارش روابط عمومی«جمعیت» به نقل از مرکز تحقیقات ، این اقدام باعث می‌شود که دولت هلند سیاست پایدار کنترل دخانیات را در ۱۷ سال آینده هدف قرار دهد و همزمان با افزایش هزینه‌های پزشکی و اجتماعی فراوان سیگار، به این سیاست‌ها جامه عمل بپوشاند.

در فرانسه تخمین زده می‌شود که قیمت یک پاکت سیگار باید ۴۵ یورو باشد تا تمام هزینه‌های ناشی از مصرف دخانیات را پوشش دهد.

طبق تحقیقات دانشگاه ماستریخت، اثر بازدارنده قیمت دخانیات فقط از ۱۲ یورو به بعد عمل می‌کند و نشان می‌دهد که برای دستیابی به کاهش ۵۰ درصدی نرخ مصرف سیگار، باید قیمت آن را به ۶۰ یورو در هر بسته افزایش داد. این افزایش‌های مالیاتی برنامه‌ریزی‌شده اهداف دیگری شامل: بسته‌بندی ساده برای سیگار و محصولات سیگار دست‌پیچ، ممنوعیت استعمال دخانیات در ایستگاه‌های راه‌آهن و حذف کیوسک‌های فروش محصولات دخانی، است. هدف مراحل بعدی ممنوعیت فروش در سوپرمارکت‌ها، ممنوعیت فروش اینترنتی و ماشین‌های فروش خودکار دخانیات است.

هلند یکی از اهداف مورد علاقه شرکت‌های دخانی است که کارخانه‌های تولید دخانیات زیادی در آنجا مستقر هستند و از مزایای مالیاتی قابل توجهی برخوردارند. این صنعت، قبلاً افزایش قیمت یک پاکت سیگار را به ۱۰ یورو که در ابتدا برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق انداخته‌است. همچنین برای جلوگیری از معرفی بسته‌بندی‌های ساده سیگار تلاش زیادی کرده‌است. همانطور که در ماده ۵٫۳ کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات، عنوان شده‌است، همه این دلایل، حمایت از سیاست‌های عمومی را در برابر هرگونه تلاش برای مداخله در صنعت دخانیات توجیه می‌کند.

ترجمه: مرکز تحقیقات کنترل دخانیات

این مطلب ترجمه‌ای است از:

http://www.generationsanstabac.org

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟