اخباراخبار جمعیتویژه

حضور نماینده آیت‌الله اعرافی ریاست حوزه‌های علمیه  سراسر کشور در دفتر «جمعیت»

حجت‌الاسلام­ والمسلمین دکتر زمانی رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه، به عنوان نماینده آیت‌الله اعرافی، ۱ بهمن‌ماه  به همراه حجت‌الاسلام ­والمسلمین قوامی مدیر برنامه‌ریزی ترویجی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه با دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل «جمعیت»، علی عطا طاهری مدیر اجرایی، حجت‌الاسلام­ والمسلمین علیرضا رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات و امیر حشمتی مسئول روابط عمومی «جمعیت»، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین، در خصوص فراخوان پژوهشی مشترک، به بحث و گفتگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این جلسه دکتر مسجدی ضمن اشاره به پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی انجام‌شده در این موسسه؛ مانند طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در بین دانش آموزان)، پیشنهاد همکاری‌های پژوهشی مشترک و حمایت از مقالات و پایان‌نامه‌های با سرفصل دین و دخانیات را مطرح کرد.

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران

دبیر کل «جمعیت» گفت: مرکز تحقیقات کنترل دخانیات این موسسه فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده است، و  اولین بانک جامع اطلاعات دخانیات کشور  به همت این واحد تهیه شده که بیش از ۱۲۰۰ پایان‌نامه و ۶۰۰ مقاله و بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی را شامل می‌شود.

محمدرضا مسجدی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گسترده مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه و با همکاری مشرک در این زمینه می‌توان گام بزرگی در راستای کاهش و کنترل مصرف و مضرات همه‌جانبه دخانیات برداشت. وی در ادامه اظهار داشت: جمعیت آماده همکاری و حمایت علمی و مالی از طرح‌های پژوهشی، مقالات و پایان‌نامه‌ها، در حوزه دین و دخانیات است.

دکتر مسجدی گفت: «جمعیت» آماده است تا یک همایش گسترده با حضور اساتید بزرگ حوزوی مدیران، مسئولان و مبلغان حوزه‌های علمیه سراسر کشور تا پایان سال جاری با همکاری حوزه برگزار کند. وی افزود، ما در نظر داریم تا با برپایی این همایش مشترک زمینه‌های اطلاع‌رسانی و انتقال آمار و ارقام تکان‌دهنده و مضرات بهداشتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دخانیات به جامعه روحانیت را فراهم کرده و از طریق تریبون این بزرگواران به جامعه منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام زمانی، نماینده آیت‌الله اعرافی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به فعالیت های علمی و قابل استناد «جمعیت»، حوزه استقبال  گسترده ای از آن خواهد داشت، و ما آماده همکاری کامل با جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران هستیم.

رئیس دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌ بیش از ۳۰۰ مرکز پژوهشی و ۱۴۰ مجله دارد که از ظرفیت آن‌ها برای همکاری در زمینه‌های موردنظر و انتشار نتایج آن در این مجلات می‌توان بهره برد. ایشان همچنین در خصوص برگزاری همایش گفت، ما تلاش می‌کنیم اساتید، مدیران و مبلغین حوزه‌های علمیه سراسر کشور که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند را به این همایش دعوت کرده و همکاری‌های لازم را در این زمینه به عمل آوریم.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟