اخباراخبار جمعیتویژه

حفظ سلامت مردم و جامعه با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات امکان پذیر است

 رئیس هیئت مدیره «جمعیت» در همایش دانشگاه بدون دخانیات:

به گزارش روابط عمومی «جمعیت» ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن معین شیرازی  رئیس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، در همایش دانشگاه بدون دخانیات گفت: ما به رهایی و آزادی انسان‌ها از عادات بد و به زندگی سالم نیاز داریم. تمام دخانیات با یک «بفرما» شروع شده است. طبق تحقیقاتی که در ندامتگاه‌ها انجام شده مشخص شد تمام زندانیان معتاد، سیگاری هم بوده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم بیایید از اول جلوی گسترش مصرف سیگار را بگیریم که از همان بفرمای اول می‌توان جلوی آن را گرفت. الان ۱۸ سال است که با تک تک وزرای آموزش و پرورش جلسه می‌گذاریم که طرح «پاد» (پیشگیری از استعمال دخانیات) در مدارس اجرایی شود و همه هم اذعان دارند که چقدر طرح خوبی است اما تا امروز اجرایی نشده و سر آخر هم خودمان با بودجه و توان اندک طرح را از مدارس شهر ورامین آغاز کردیم. اگر دانش آموز از ابتدا یاد بگیرد به مواد مضر پاسخ نه بدهد، دچار سیگار و دخانیات نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره جمعیت گفت: هیچکدام از جوانانی که مبتلا به استفاده از دخانیات هستند از ابتدا قصد مصرف این مواد را نداشتند و متاسفانه با یک دعوت از سوی دوستان مبتلا شدند.

وی با اشاره به هفته ملی بدون دخانیات عنوان کرد: حفظ سلامت مردم و جامعه با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات امکان پذیر است.

حجت الاسلام شیرازی افزود: همان‌گونه که استفاده از دخانیات روزی آغاز شده است، همانگونه نیز امکان ترک و کنار گذاشتن دخانیات امکان پذیر است. بنابراین جوانان مبتلا نباید ترس داشته باشند که نمی‌توانند ترک کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟