اخباراخبار جمعیتویژه

فضای مجازی و  تغییر سبک زندگی عامل افزایش گرایش جوانان به استعمال دخانیات

معاون دادستان کل کشور در همایش دانشگاه بدون دخانیات:

به گزارش روابط عمومی « جمعیت» به نقل از ایسکا نیوز، دکتر غلام عباس ترکی معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در این نشست اظهار کرد: بهداشت عمومی و سلامت جمعی یکی از مصادیق حقوق عامه است. بنابراین در این ارتباط،  ما در دادگستری وظیفه حفظ حقوق مردم را برعهده داریم.

وی افزود: سو مصرف مواد مخدر و دخانیات و روان گردان یکی از آسیب‌های جدی جامعه کنونی است که اگر کنترل نشود، آسیب‌هایی را برای نسل آینده ایجاد خواهد کرد.

ترکی افزود: در سال‌های اخیر افزایش گرایش دختران به استفاده از مواد روان گردان بسیار نگران کننده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر نظارت کافی در مراحل ساخت دخانیات وجود ندارد. متاسفانه برخی  آلودگی ها و استفاده از مواد روان گردان در ساخت سیگار  مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه زیبا سازی پاکت و نخ سیگار طبق قانون ممنوع است؛ افزود: استفاده از عطر و شکل و فرم زیبا و جذاب در جعبه یا پاکت سیگار جرم است و مسئولان باید با آن برخورد قانونی کنند.

ترکی افزود: در حال حاضر در کشورهای جهان، سیاست کیفری به سمت سیاست جرم و جنایت تغییر کرده است. به این معنا که از دولت به سمت نهادهای مردمی پیش تغییر کرده است. البته ما نیز نباید از این تغییر سیاست عقب بمانیم.

معاون دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم گفت: طرح‌های پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر از مدارس باید آغاز شود. البته دولت و حاکمیت در پیشگیری و کنترل استفاده از دخانیات نمی‌تواند موفق باشد و مردم و نهادهای مختلف باید در این مسیر کمک رسانی باشند.

وی درباره عوامل گرایش جوانان به استعمال دخانیات خاطرنشان کرد: فضای مجازی و  تغییر سبک زندگی در افزایش گرایش جوانان به استعمال دخانیات تاثیر گذار است.

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟