اخبار زنان و دخانیاتویژه

همکاری هرچه بیشتر در زمینه پیشگیری و مبارزه با دخانیات

در نشست مشترک جمعیت با مشاور امور زنان و خانواده صداوسیما و مشاور امور بانوان در فضای مجازی تاکید شد؛

روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه، جلسه‌ای با حضور دکتر طاهره کلانکی مشاور امور زنان و خانواده صداوسیما، خانم دکتر دهقان‌زاده مشاور امور بانوان فضای مجازی ساترا، دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت، علی عطا طاهری مدیر اجرایی و زهرا صدر مدیر واحد زنان در دفتر جمعیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این جلسه دبیر کل جمعیت بابیان اینکه دخانیات یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر محسوب می‌شود و در ایران سالانه ۶۰ هزار نفر به دلیل مصرف سیگار فوت می‌کنند، اظهار کرد: دخانیات مهم‌ترین عامل خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، بیماری‌های مزمن تنفسی و سرطان‌ها است.

مسجدی با اشاره به رشد مصرف دخانیات بین جوانان و به‌ویژه دختران و کاهش سن مصرف در آنان هشدار داد: یکی از عوامل گرایش جوانان و دختران به مصرف دخانیات الگوبرداری آن‌ها از سلبریتی ها در فیلم‌های سینمایی و نمایش خانگی است، البته قوه قضائیه، حوزه علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری جمعیت مبارزه با دخانیات در راستای کاهش مصرف گام‌هایی برداشته‌اند؛ لذا صداوسیما نیز در این عرصه می‌تواند در زمینه آگاهی بخشی جوانان نسبت به این قضیه نقش موثری داشته باشد.

در این نشست خانم دکتر کلانکی و دهقان‌زاده با مهم شمردن این مساله، آمادگی خود را برای همکاری با جمعیت در زمینه پیشگیری و مبارزه با دخانیات اعلام کردند.

همچنین با توجه به ماده ۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات (هر نوع تبلیغ یا تشویق مستقیم یا غیرمستقیم افراد به استعمال دخانیات ممنوع است) مقرر شد حذف تبلیغات دخانیات از طریق صداوسیما، تهیه پیام‌های هشداردهنده به‌صورت تیزر، پادکست، انیمیشن و درج شعارهایی در زیرنویس فیلم‌ها در راستای پیشبرد نسل بدون دخانیات از سوی این سازمان پیگیری شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟