اخباراخبار جمعیتویژه

اعلام آمادگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در بحث پیشگیری از استعمال دخانیات

جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، یکشنبه ۵ مرداد در دفتر «جمعیت» درزمینه پیشگیری از استعمال دخانیات تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی «جمعیت»، در این دیدار که با حضور دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین کبیریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه و سایر مدیران جمعیت برگزار شد، ظرفیت‌های همکاری طرفین در بحث پیشگیری از استعمال دخانیات، موردبررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه منعقد گردید.

حجت‌الاسلام کبیریان در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری از آمار رو به افزایش استعمال دخانیات در بین جوانان خصوصاً زنان ابراز نگرانی کرد و آن را یکی از بدترین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: یکی از سیاست‌های حوزه‌های علمیه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و نهی از منکرات و ارائه راهکار برای آنهاست.

وی افزود اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین این منکرات است که جوانان ما خصوصاً بانوان را درگیر کرده است. ایشان در ادامه اظهار داشت ما عقیده داریم بانوان به عنوان مربیان جامعه هستند و با توجه به شیوع مصرف دخانیات در بین بانوان سلامت جامعه در خطر است و این یک مسئله مهم و حساس است.

استفاده از پتانسیل حوزویان برای مبارزه با استعمال دخانیات

حجت‌الاسلام کبیریان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و معرفی معاون فرهنگی حوزه به عنوان نماینده خود، ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی و استفاده از پتانسیل‌های دانش‌آموختگان، بانوان طلبه، اساتید، طلاب مبلغ و کمک کارشناسان جمعیت، فعالیت‌های سلامت محور ضد دخانی موثری را در این راستا به انجام برسانیم.

دکتر مسجدی نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری و تشکر از حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، به تفاهم‌نامه جمعیت با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباط حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی با اکثر کشورهای مسلمان خصوصاً عراق و افغانستان و پاکستان، می‌توان پیام فعالیت‌های مشترک این‌چنینی را به این کشورها نیز منتقل کرد و در این مسیر الگوی سایر کشورهای مسلمان باشیم.

دکتر مسجدی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با استفاده از این بستر گسترده پیام جمعیت را به جامعه منتقل کرد و به اهداف سلامت‌جوی جمعیت دست پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟