اخباراخبار استان ها و نمایندگان

قم؛ به شهر بدون دخانیات بدل می‌شود

 

به گزارش روزنامه اطلاعات تاریخ ۱۴ مهر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم از برنامه‌ریزی‌های اجرایی طرح «قم شهر بدون دخانیات خبر داد»

دکتر محمدرضا قدیر در دیدار با رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات و معاون سازمان جهانی بهداشت گفت: بر اساس نظر سازمان جهانی بهداشت و با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی، قم در کنار شهرهای مکه و مدینه به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی ‌شده است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته تیمی از سازمان جهانی بهداشت به قم سفر و با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد که در آن دیدارها علما قم بر اجرایی شدن این طرح تأکید داشتند.

او گفت: مراجع عظام قم هر آنچه را که برای انسان ضرر داشته باشد حرام اعلام کرده‌اند که دخانیات نیز ازجمله آن‌هاست و اثرات مخرب بسیاری بر بدن انسان دارد.

دکتر قدیر گفت: قم می‌تواند به شهری الگو درزمینهٔ مبارزه با مواد دخانی بدل شود و با بهره‌گیری از نظرات علما و مراجع عظام تقلید و مؤسسات فرهنگی و تحقیقاتی، این امر خطیر عملی شود.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح یک‌باره نیست و آهسته و پیوسته برنامه‌ریزی‌های آن انجامی می‌شود و طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت برنامه‌هایش اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟