اخباراخبار جمعیتویژه

تشکیل کمیته مشترک اجرای طرح پاد پیگیری شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش بر تشکیل کمیته مشترک اجرای طرح پاد ( پیشگیری استعمال دخانیات) با حضور نمایندگان جمعیت مبارزه با دخانیات در اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی « جمعیت»،معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه در نشست مشترک با جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران که در محل این وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد که تلاش‌های یک سازمان مردم‌نهاد به نام جمعیت مبارزه با  دخانیات در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اجرای طرح پاد در مدارس بسیار  قابل‌احترام است و اقدام جمعیت در تهیه پنج بسته سیاستی پیوست فرهنگی اجتماعی دخانیات در فضای مجازی، آموزش عالی،آثار دیداری ، شنیداری، گفتاری،آموزش‌وپرورش و دود دست‌دوم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای ما حائز اهمیت است.

حجت الاسلام محمد حسین پور ثانی ادامه داد: با توجه به شبکه عظیم آموزش‌وپرورش که شامل جمعیت ۱۷ میلیون دانش‌آموزی، یک‌میلیون همکار فرهنگی، ۶۰۰ هزار کلاس درس و ۱۲۰ هزار مدرسه، ۱۳ هزار مشاور مدرسه و ۳۲ هزار مربی پرورشی، همچنان کمبود ۶۰ هزار نیروی مشاور و پرورشی در نظام آموزشی وجود دارد. بنابراین راه برون‌رفت از این وضعیت، به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی است، همان‌طور که جنگ و انقلاب با یاری مردم به پیروزی رسید اینجا هم باید مردم نقش‌آفرین باشند به‌طوری‌که مدرسه و آموزش‌وپرورش را از خودشان بدانند.

در این نشست دبیر کل جمعیت ضمن تشریح وضعیت موجود مصرف دخانیات در کشور، اجرای طرح پاد را در مدارس کشور به‌منظور آگاه‌سازی هر چه بیشتر جامعه دانش‌آموزی حیاتی دانست.

دکتر محمدرضا مسجدی در ادامه ضمن این‌که نزدیک به ۹۰ سازمان مردم نهاد، زیرمجموعه شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر وجود دارد، گفت: باید در مدارس برای جلوگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر اقدام کرد.

در ادامه دکتر شریف ترکمن نژاد مشاور علمی جمعیت به معرفی طرح پاد پرداخت، حمیدرضا شاهسون دبیر شورای ملی پاد در ارتباط با اجرای طرح پاد و پایلوت ورامین نکاتی را بیان کرد، دکتر اباذر اشتری مدیر علمی طرح پاد گزارش آخرین وضعیت مصرف دخانیات در دانش آموزان مدارس ( ورامین، رباط‌کریم و تهران) را عنوان کرد. دکتر نیکو سخن رئیس هیئت مدیره شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر نیز با بیان این‌که باید با ترویج سبک زندگی سالم از بروز بیماری‌های غیر واگیر جلوگیری کنیم تأکید کرد که بهترین راه استفاده از پتانسیل دانش آموزان برای انتقال این آموزش‌ها و در ادامه مهم‌ترین اقدام راه‌اندازی مدارس سلامت یار است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟