مرکز تحقیقاتمقالاتویژه

خطر استفاده از سیگارهای الکترونیکی برای جوانان بلژیک

شورای عالی سلامت بلژیک سال ۲۰۲۲، گزارش جدید خود درباره سیگارهای الکترونیکی را منتشر کرد.

طبق یافته‌های علمی این گزارش، سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای سنتی آسیب کمتری دارند و می‌توانند به‌عنوان کمک به ترک سیگار ارائه شوند. این شورا یادآور می‌شود که سیگارهای الکترونیکی به‌طور بالقوه خطرناک هستند و توصیه می‌کند افراد غیر سیگاری به‌ویژه جوانان از مصرف آن خودداری کنند.

این شورا خواستار نظارت دقیق بر مواد تشکیل‌دهنده و طعم‌های موجود در محصولات دخانی غیرتدخینی است. این شورا معتقد است که توقف بازار فعلی محصولات دخانی الکترونیکی امری ضروری است و اثرات استنشاق مایعات الکترونیکی و موادی که در حال حاضر در بازار هستند باید بررسی شود. در صورت مشاهده اثرات مضر، مواد تشکیل‌دهنده باید در اسرع وقت از بازار خارج شوند.

شورا معتقد است که اولویت باید کاهش مصرف و دسترسی به محصولات دخانی باشد. این سازمان از مقامات دولتی می‌خواهد که ماده ۵.۳ کنوانسیون چارچوب سازمان جهانی بهداشت را که هدف آن حفاظت از سیاست‌های عمومی در برابر نفوذ صنعت دخانیات است، به‌درستی اجرا کنند. همچنین اجرای سیاست‌های مالی قوی، کاهش شدید مراکز فروش، بازپرداخت درمان جایگزین نیکوتین و ارائه مراقبت‌های بهتر برای افراد سیگاری توسط متخصصان بهداشت را توصیه می‌کند.

ترجمه: مرکز تحقیقات کنترل دخانیات

این مطلب ترجمه‌ای است از:

www.generationsanstabac.org

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
چطور میتونم بهتون کمک کنم ؟